لطیف-پدرام-امریکا-به-دنبال-تقسیم-حکومت-افغانستان-است

عبدالطیف پدرام، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رهبر حزب کنگره ملی افغانستان می‌گوید که ایالات متحده امریکا می‌خواهد حکومت را تقسیم کند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالطیف پدرام نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رهبر حزب کنگره ملی افغانستان امروز( 6، حوت ) در یک کنفرانس خبری پیرامون جنجال های انتخاباتی در کابل گفت: به هیچ صورت حکومت تقلبی در افغانستان پذیرفتنی نیست.

آقای پدرام بیان کرد، « برخی ها از تکرار تجربه دهه هفتاد یعنی جنگ های داخلی در افغانستان سخن می‌گویند، در حالی که دهه هفتاد تکرار نخواهد شد، این تجربه زمانی تکرار می‌شود که اشغالگران بیاید بگوید ما بزور این حکومت تقلبی را بر شما تحمیل می‌کنیم، آنگاه مردم ایستاد می‌شوند تا از حق شان دفاع کنند».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت که برخی تهدید به تکرار تجربه می‌کنند، بگذارید تکرار شود، بهتر از این حکومت تقلبی است، پذیرفتن چنین نظام برخلاف شخصیت ما است.

آقای پدرام تاکید کرد که هیچ گونه حکومت تقلبی و یا حکومت مصلحتی را قبول ندارد و نیز حزب کنگره ملی در هماهنگی با همه جریان های سیاسی آزادی خواه، حضور اشغالگران را به نفع کشور نمی‌دانند.

آقای پدرام ضمین تاکید بر تشکیل حکومت فدرال، بیان کرد، « باید مجلس موسسان و قانون اساسی فدرال ایجاد شود، زیرا ساختار های حکومت غنی ظالمانه است و ما نخواهیم گذاشت که دیگر منافع ملی کشور به خطر مواجه گردد در حالی که 70 درصد مردم این کشور زیرخط فقر به سر می‌برند».

این درحالی است که مقام های امریکایی از اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان خواسته اند تا مراسم تحلیف ریاست جمهوری‌اش را به تعویق بیاندازد زیرا این مراسم می‌تواند اختلاف های انتخاباتی را شعله ور کند و همچنان پروسه صلح به رهبری امریکا را به خطر بیاندازد.

لطیف پدرام: امریکا به دنبال تقسیم حکومت افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد