ماه-گذشته؛-خونبار-ترین-ماه-برای-افراد-ملکی-در-افغانستان

گروه داد خواهی حفاظت از افراد ملکی، «ماه جون سال جاری میلادی » را خونبار ترین ماه برای افراد ملکی در افغانستان دانسته است.

به گزارش افغان نیوز: گروه داد خواهی حفاظت از افراد ملکی امروز دوشنبه(26 – سرطان )، طی نشست مطبوعاتی بیان داشت؛ ماه جون سال جاری میلادی یکی از ماه های است که بیشتر از 1000 فرد ملکی کشته و زخمی شده اند.

اما؛ با این حال براساس آمار و ارقام این گروه از 31 ماه می تا پایان ماه جون سال جاری 2017 میلادی 249 فرد ملکی کشته و 794 تن دیگر در سراسر کشور مجروح شده اند.

عزیز احمد تسل مسوول بخش حفاظت از افراد ملکی میگوید:« بر مبنای ارقام جمع آوری شده توسط این گروه این ماه طی پانزده سال اخیر از نظر تلفات ملکی ناشی ازحملات مخالفین مسلح دولت بد ترین ماه به ثبت رسیده است».

آقای تسل تصریح کرد، عوامل اصلی افزایش تلفات افراد ملکی انفجار موتر بمب گذاری شده، حملات انتحاری و انفجار ماین گفته شده است.

وی اضافه میکند که حملات هاوان، راکت و قتل های هدفی از عوامل درجه دوم افزایش تلفات افراد ملکی قلمداد شده است.

همچنان، گروه دادخواهی نگرانی شانرا از افزایش تلفات افراد ملکی اعلان کرده، گفته است که اگر مخالفان مسلح دولت تعریف واضح از افراد ملکی نداشته باشند و دولت برای حفاظت از افراد ملکی راهکارهای عملی ایجاد نکند، شاهد بیشترین تلفات افراد ملکی در ماه های آینده خواهیم بود.

قابل ذکر است که گروه دادخواهی افراد ملکی اظهار داشته است که  بر اساس یافته های جمع شده این گروه ولایات کابل، ننگرهار و هلمند به ترتیب بیشترین افراد ملکی را درماه مبارک رمضان متقبل شده است.

این درحالی است که گروه حفاظت از افراد ملکی،از دولت افغانستان و حکومت حاکم دراین کشور،خواستارامنیت درسرتاسر افغانستان، تفهیم و استفاده ازقوانین جنگی به نیروهای امنیتی درجریان عملیات شان شده است.

ماه گذشته؛ خونبار ترین ماه برای افراد ملکی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد