متقی-نگران-جبهات-خیالی-در-بیرون-از-کشور-نیستیم

وزیر خارجه امارت اسلامی با انکار مقاومت در پنجشیر و اندراب می‌گوید که اعلام جبهات خیالی در بیرون از کشور، جدی و قابل نگرانی نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ امیر خان متقی، وزیر امور داخله امارت اسلامی، امروز یک‌شنبه در مراسم یادبود از ششمین سالروز درگذشت ملا اختر محمد منصور، رهبر پیشین امارت اسلامی، گفت که چیزی به‌نام مقاومت در پنجشیر و اندراب وجود ندارد.

وی با اشاره به تشکیل «جبهه آزادی بر نجات افغانستان» از سوی چهره‌های سیاسی در انقره گفت که اعلام جبهات خیالی در بیرون از کشور، جدی و قابل نگرانی نیست.

وزیر خارجه طالبان یک بار دیگر از ملغا ساختن چند کمیسیون به‌شمول کمیسیون حقوق بشر ابراز خرسندی کرده و افزوده است‌ که لغو کمیسیون حقوق بشر تصمیم درستی است.

متقی هم‌چنان تصریح کرد: «ما به جای کمیسیون حقوق بشر، در تمام افغانستان دست‌گاه‌های عدلی را فعال کردیم.»

آقای متقی با اظهار این‌که روزه گذشته با تام‌وست، نماینده امریکا در امور افغانستان گفت‌وگوی تلیفونی داشته، گفته است که در سه ماه گذشته هیچ زنی در افغانستان خودکشی نکرده و هیچ رویداد امنیتی در کابل رخ نداده است؛ به گفته‌ی او، این خود یک دست‌آورد است.

این درحالی است که همه‌روزه گزارش‌هایی از هدف‌ قرار گرفتن و کشته‌شدن طالبان در ولایت‌های مختلف به‌ویژه در پنجشیر،‌ بغلان و تخار افغانستان به نشر می‌رسد.

متقی: نگران جبهات خیالی در بیرون از کشور نیستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد