محو-مواد-مخدر-نیازمند-اراده-سیاسی-دولت-هاست

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در دیدار با هیئت های کشور های منطقه در امر مبارزه با مواد مخدر گفت که برای محو این پدیده نیاز است؛ دولت ها اراده سیاسی قوی داشته باشند.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان صبح امروز در قصر سپیدار با هیئت‌هایی که از ایران، روسیه و تاجیکستان در همایش پنج‌جانبه مبارزه علیه مواد مخدر در کابل اشتراک نموده بودند دیدار نمود.

رئیس اجرائیه در این نشست کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان و منطقه را تهدید مشترک دانست و همکاری مشترک منطقه‌ای و بین المللی را برای مبارزه با این تهدید یگانه راه بیرون رفت از این معضل خواند.

 رئيس اجرائیه در ادامه صحبت‌های خود تعهد حکومت افغانستان را در امر مبارزه با موادمخدر ابراز داشت و وعده سپرد که حکومت و مسوولین کشور آماده‌اند در سطوح مختلف برای مبارزه با کشت، تولید و قاچاق موادمخدر همکاری نمایند.

رئيس اجرائیه کشور همچنان تاکید نمود که قاچاق موادمخدر یکی از منابع مهم تمویل تروریزم به شمار می‌رود و یکی از دلایل نا امنی در افغانستان و منطقه است.

به گفته او اراده سیاسی قوی حکومت‌ها و اقدامات جدی می‌تواند به این پدیده شوم پایان بخشد.

رئیسان هیئت‌های اشتراک کننده با تشکر از حکومت و مردم افغانستان، از برگزاری همایش مبارزه با موادمخدر در کابل قدردانی نموده و آمادگی کامل کشورهای خویش را در مبارزه با موادمخدر اعلان کردند.

آنان در صحبت‌های خویش تاکید نمودند که کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر یک مشکل بزرگ ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است و همکاری مشترک و تبادل اطلاعات میان کشورهای منطقه یگانه راه موثر برای حل این مشکل می‌باشد.

محو مواد مخدر نیازمند اراده سیاسی دولت هاست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد