مردم-تذکره-دارند،-اراده-ندارند

رئیس اداره ثبت احوال و نفوس که در جلسه استجوابی مجلس نماینده احضار شده بود، گفت: اکنون ظرفیت توزیع ۱۰ میلیون تذکره به شهروندان کشور قبل از برگزاری انتخابات وجود دارد، اما مردم مشکل تذکره ندارند بلکه اراده برای اشتراک در انتخابات ندارند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: همایون محتاط، رئیس اداره ثبت احوال و نفوس، امروز (شنبه، یک ثور) از سوی نمایندگان مردم استجواب شده بود و در این جلسه گفت: از سال ۱۳۵۱ تا قبل سال ۱۲۸۱ در سراسر کشور ۱۲ میلیون تذکره توزیع شده بود و از سال ۲۰۰۱ تا اکنون ۱۲ میلیون تذکره دیگر توزیع شده که قرار است ۱۰ میلیون تذکره دیگر نیز توزیع گردد، بنا براین مشکل تذکره وجود ندارد.

آقای محتاط گفت: در افغانستان تعداد تذکره کافی وجود دارد و مشکل مردم نداشتن تذکره نیست بلکه مشکل عدم اراده است و کسی تصمیم ندارند در انتخابات اشتراک کنند.

رئیس اداره ثبت احوال و نفوس تاکید کرد: در سراسر کشور ۴۷۹ مرکز برای توزیع تذکره ایجاد شده که در دو ماه گذشته ۲۳۵ هزار تذکره توزیع شده است و تنها در ماه حمل سال جاری ۱۶۰ هزار تذکره توزیع شده است.

او افزود: اداره ثبت احوال و نفوس کشور سیستمی را ایجاد کرده که تمام تذکره های ثبت کامپیوتر شده است و این سیستم در اختیار کمیسیون مستقل انتخابات قرار میگرد تا از جعلی بودن تذکره های اطمینان پیدا کند.

شهلا حق سرپرست، دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات در جلسه استجوابه پارلمان گفت: لیست رای دهندگان مردم در افغانستان نیاز به اراده قوی داشته که کمیسیون تصمیم به عملی شدن آن گرفته است و قرار است که این لیست به اساس تذکره تهیه گردد.

خانم حق گفت: ثبت رای دهندگان از تاریخ ۲۵ حمل شروع شده است و تا هنوز ۱۸۳ هزار نفر در سراسر کشور ثبت نام کرده اند. او افزود: ۱۲۹۱ مرکز فعال است و ۸۳ مرکز ثبت نام رای دهندگان به دلیل ناامنی مسدود است.

سرپرست دبیر خانه کمیسیون انتخابات بیان داشت: کمیسیون تلاش میکند که مردم را آگاهی دهی کند و این برنامه در نخست از روستاهای کشور شروع شده است، چرا که مردم بیشتر در روستاها با مشکل آگاهی مواجه اند.

مردم تذکره دارند، اراده ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد