مردمان-هر-دوسوی-خط-دیورند،-آینده-مشترک-دارند

رییس جمهور غنی در جریان سفرش به ولایت کنر، در دیدار با معلمین آن ولایت گفته است که مردمان هر دوسوی خط دیورند، احساسات، ارزش‌ها، تاریخ و آیندۀ مشترک دارند؛ بناً به آنان باید توجه اساسی صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور ضمن تشکر از استادان و معلمین این ولایت به‌خاطر انتخاب این مسلک و تربیۀ کادرهای متعهد برای خدمتگذاری به وطن، به آنان اطمینان داد که در خصوص برگزاری سیمینارها و تمویل آن، به مسئولین مربوطه هدایت می‌دهد.

وی افزود که در روشنایی پیشنهادات و نتایج سیمینار، به منظور انکشاف پوهنتون سید جمال‌الدین افغان، اقدامات و توجه اساسی خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور غنی خاطرنشان کرد که پوهنتون‌های کنر، پکتیا، پکتیکا، خوست، کندهار و هلمند، باید برای مردمان هر دوسوی خط دیورند، مراکز وصل و روشنایی باشند. وی افزود که مردمان هر دوسوی خط دیورند، احساسات، ارزش‌ها، تاریخ و آیندۀ مشترک دارند، بناً به آنان باید توجه اساسی صورت گیرد.

آقای غنی خاطرنشان کرد که ضمن ایجاد پوهنځی صنعت چوب، واحد عملیاتی ارگ از بودجۀ ریاست‌جمهوری، یک پوهنځی را برای پوهنتون سید جمال‌الدین افغان اعمار خواهد کرد.

اشرف غنی کشور در اخیر سخنانش گفت که امکانات برای ساختمان‌های مکاتب فراهم شده، بناً ۲۰۰ باب مکتب در این ولایت اعمار می‌گردد و مشکلات موجود در این عرصه به‌گونۀ اساسی حل می‌شود.

این درحالی است که رییس‌جمهور غنی صبح روز (چهارشنبه، ۱۵ حوت) در رأس یک هیأت بلند رتبه‌ی دولتی برای افتتاح تعمیر اداری ریاست صحت عامه ولایت کنر و گذاشتن سنگ تهداب شفاخانه‌ی ۲۰۰ بستر به این ولایت سفر کرده بود.

مردمان هر دوسوی خط دیورند، آینده مشترک دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد