مسلمیار-از-رییس-کمیسیون-انتخابات-معذرت-خواست

رییس مجلس سنای افغانستان از سخنانش مبنی براینکه آرای بایومتریک نشده را سر پدر رییس کمیسیون مستقل انتخابات می‌شمارم، ابراز پشیمانی کرد.

به گزارش افغان نیوز: فضل‌هادی مسلمیار، رییس مجلس سنای افغانستان گفته است که در سخنان روز گذشته اش نسبت به حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات «الفاظ نامناسب» به کار برده و به این دلیل از او معذرت‌خواهی می‌کند.

مسلمیار یک بار دیگر تأکید کرده است که آرای بایومتریک نشده باید شمارش شود؛ زیرا مردم در روز رأی‌گیری تا ساعت‌ها منتظر مانده‌اند، اما دستگاه بایومتریک کار نمی‌کرده است و از رأی دادن محروم شده‌‌اند.

به گفته مسلمیار، مردم پس از این‌که براساس فیصله کمیسیون دوباره اجازه یافتند که رأی دهند، باید آرای‌شان حساب شوند.

رییس مجلس سنا هم‌چنان گفته است، طرف‌دار آرایی نیست که بدون بایومتریک با زور، تقلب و یا شبانه به نفع کدام نامزد به کار رفته است.

در ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌گردد، فضل‌هادی مسلمیار رییس مجلس سنا، مسوولین کمیسیون‌های مستقل انتخابات را که اعلام کرده‌اند آرای بدون بایومیتریک در انتخابات قابل اعتبار نیست، تهدید می‌کند و می افزاید که به زور و سر پدر آنان آرای بدون بایومیتریک را می‌قبولاند.

این درحالی است که عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی نیز سخنان غیرمسوولانه و تهدید آمیز رییس مجلس سنا را علیه مقامات و منسوبین کمیسیون‌های مستقل انتخابات محکوم کرده و گفت که آقای مسلم‌یار باید این اخطارش را هرچه سریع‌تر پس بگیرد و از کمیسیون‌ها معذرت بخواهد.

رییس مجلس سنا اما در پاسخ به آقای عبدالله گفته است که ابتدا جایگاه‌اش را قانونی کند و پس از آن بر ریاست مجلس سنا «چیغ قانونیت» را سر دهد.

مسلمیار از رییس کمیسیون انتخابات معذرت خواست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد