مسوولان-کمیسیون-انتخابات-باید-تبدیل-شوند

حزب حرکت اسلامی ثبات افغانستان، امروز دو شنبه(۱، دلو) طی یک کنفرانس خبری اعلام نمود: تا زمانی که مسوولان کمیسیون انتخابات تغییر و تبدیل نشوند؛ انتخابات ریاست جمهوری سال آینده مورد قبول مردم نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: سید ابراهیم کامل، رهبر حزب حرکت اسلامی ثبات افغانستان در این کنفرانس گفت: این حزب با سایر احزاب فرق دارد و ما افتخار می کنیم که از تمامی اقشار جامعه به شمول زنان، مجاهدین و جوانان از ولایت های مختلف در ترکیب این حزب حضور دارند.

آقای کامل اظهار داشت که صلح یکی از آرزو های دیرینه مردم افغانستان بوده و باید صلحی تحقق یابد که باعث افتخار مردم افغانستان شود نه باعث شرمساری. وی افزود؛ سران دولت افغانستان باید مذاکرات صلح را طوری پیش ببرند که ارزش های ۱۷ ساله کشور از بین نرود.

رهبر حزب حرکت ثبات افغانستان در بخشی از سخنانش تاکید داشت: برگزاری انتخابات پارلمانی سبب نا امیدی شد و امروز مردم به سرنوشت شک و تردید به سر می برند. بنابراین اگر کمیسیون های مربوطه عدالت انتخاباتی را پیاده نکند، مردم نتیجه انتخابات پارلمانی را قبول نخواهند کرد.

وی تصریح نمود: تا زمانی که مسوولان کمیسیون انتخابات تغییر و تبدیل نشوند؛ انتخابات ریاست جمهوری نیز مورد قبول مردم افغانستان نخواهد بود و کشور به بحران خواهد رفت.

در همین حال، امان رحمانی، معاون حزب حرکت ثبات افغانستان در این کنفرانس گفت: ما امروز عملا وارد کارزار سیاست  می شویم؛ زیرا هدف از ایجاد این حزب تغییر جامعه است و به همین لحاظ در ترکیب آن از اقشار مختلف حضور دارند.

وی افزود؛ حزب حرکت ثبات افغانستان ارزش های جهاد را حفظ و ارزش های حقوق بشری را در اولویت کار خود قرارخواهد. با فساد مبارزه و همچنان به حقوق زنان احترام کامل گذاشته می شود. زیرا زنان نیم پیکر جامعه بوده و باید در سیاست افغانستان دخیل باشند.

رحمانی گفت: صلح یک ضرورت جدی مردم افغانستان است و این حزب برای تحقق آن تلاش نموده و خواهان همکاری نیک کشورهای همسایه و خارجی می باشد.

به گفته وی؛ در افغانستان باید احزاب متعدد وجود داشته باشند و موجودیت احزاب متعدد میتواند در آبادانی کشور نقش مثبت بازی کنند.

مسوولان کمیسیون انتخابات باید تبدیل شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد