نامزدان-معترض-به-کمیسیون-های-انتخاباتی-هشدار-دادند

نامزدان معترض ولایت های کنر، بدخشان و سرپل کمیسیون های انتخاباتی را به فساد متهم کردند و هشدار دادند که اگر به خواست ما رسیدگی صورت نگیرد، برای دادخواهی راه های دیگری را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش افغان نیوز: نامزدان معترض ولایت های بدخشان، سرپل و کنر امروز شنبه( ۱۳، دلو) اعترضات شان را نسبت به اعلام نتایج نهایی مجلس نمایندگان اعلام کردند و اظهار داشتند که کمیسیون شکایات انتخاباتی به دور از چشم رسانه ها و به صورت مخفیانه نتیجه نهایی را معامله کرده است.

این نامزدان معترض می گویند که در لیست نهایی آنان از آرای بلند و پاکی برخورداربودند اما بنا به تقلب کمیسیون های انتخاباتی، نتیجه نهایی به نفع کسانی اعلام گردید که پشت پرده از آنان پول و یا تهدید دریافت شده بود.

هواداران این نامزدان با شعار های مرگ بر فاسدان و مرگ بر کمیسیون های انتخاباتی می گویند که اسناد آنان نشان می دهد که کمیسیون های انتخاباتی در شمارش آرا و اعلام نتایج تقلب گسترده ای را انجام داده اند.

معترضان مدعی اند که نتایج نهایی به دور از چشم رسانه ها و مردم، ساعت ۹ شب بطور مخفیانه و دزدانه معامله شده است. بنابراین قابل قبول برای نامزدان و هواداران شان نخواهند بود.

محمد اسلام یفتلی یک تن از نامزدان معترض از ولایت بدخشان خاطر نشان می سازد که عملکرد کمیسیون های انتخاباتی ظالمانه و غیر قابل قبول است.

آقای یفتلی هشدار می دهد؛ در صورتی که کمیسیون های انتخاباتی همچنان به بی توجهی و بی عدالتی های ادامه دهند، گزینه های دیگری را برای ادامه اعتراضات شان روی دست خواهند گرفت.

این نامزدان معترض یادآور می شوند که اگر اعتراضات ما به جا نبود ما حاضریم که زندانی شویم اما اگر حق ما باشد، حکومت باید پاسخ قناعت بخش و عادلانه ارایه نماید.

در همین حال صالح محمد صالح نامزد معترض از ولایت کنر اظهار داشت که اعتراض ما به خاطر به دست آوردن چوکی های پارلمان نه بلکه به خاطر پایمال نشدن حقوق و آرای مردم است که باید از آنان دفاع شود.

آقای صالح که وکیل برحال مجلس نیز می باشد، می گوید که از وکالت خسته است اما بر اسرار و تقاضای مردم نامزد شده است؛ بنابراین باید به آرای مردم احترام گذاشته شود.

نامزدان معترض به کمیسیون های انتخاباتی هشدار دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد