کمیسیون-شکایات-انتخاباتی-به-مامورین-دولتی-هشدار-داد

کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام نموده که اگر مامورین دولتی از مداخله در روند عادی بازشماری و ارزیابی آرا دست برندارند، با آنان برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: کمیسیون شکایات انتخاباتی، روز گذشته با نشر اعلامیه‌ای گفته است که مداخله‌ی مامورین دولتی به‌شمول اعضای شورای ولایتی در روند پیش‌برد امور انتخاباتی و رسیدگی به شکایات، به انتخابات صدمه می‌زند و سبب بی‌اعتباری این نهاد ها خواهد شد.

این کمیسیون هشدار داده است که در صورت تکرار این‌گونه مداخلات و یا مواصلت شکایت و یا گزارش از این بابت، مداخله کنندگان شناسایی و با آنان برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

کمیسیون شکایات انتخاباتی، از نهادهای دولتی خواسته است که به فراهم آوری تسهیلات و زمینه سازی مساوی و عادلانه برای پیش‌برد روند باقی مانده انتخاباتی محدود باشند و بی طرفی خود را حفظ کنند.

این کمیسیون هم‌چنان تاکید کرده است که نامزدان راه‌یافته در نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی، افرادی نیستند که راه رفتن‌شان به فهرست نهایی از سوی کدام نهاد قانونی تضمین شده باشد، به همین دلیل با فشار وارد کردن به کمیسیون‌های انتخاباتی در روند عادی انتخابات مداخله نکرده و منتظر نتایج نهایی باشند.

کمیسیون شکایات انتخاباتی تاکید کرده است که اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی، به هیچ عنوان برندگان و بازندگان نهایی را مشخص نمی‌سازد و نتایج نهایی، بعد از رسیدگی به تمام شکایات و نتیجه‌گیری‌های مبتنی بر آن‌ها اعلام خواهد شد.

این در حالی است که شماری از نامزدان معترض پارلمانی در واکنش به تقلبات انتخاباتی، صبح امروز سه شنبه(2، دلو) چهار دروازه ورودی به شهر کابل را بستند.

کمیسیون شکایات انتخاباتی به مامورین دولتی هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد