مشاور-امنیت-داخلی-ترامپ-استعفا-کرد

استعفای تام باسرت، مشاور امنیت داخلی دونالد ترامپ در حالی اعلام شد که از اصلی‌ترین مشاوران کاخ سفید در زمینه مسائل امنیت داخلی و مبارزه با تروریزم بود.

به گزارش افغان نیوز: استعفای ناگهانی آقای باسرت با آغاز به کار جان بولتن؛ سومین مشاور امنیت ملی آقای ترامپ مرتبط بوده و آن‌طور که رسانه‌های امریکا می‌گویند از آقای باسرت "خواسته شده که استعفا دهد".

آقای باسرت از اصلی‌ترین مشاوران کاخ سفید در زمینه مسائل امنیت داخلی و مبارزه با تروریزم بود. او همچنین در تصمیم‌گیری‌های مربوط به سیاست‌های امریکا در قبال سوریه نقش داشت.

با استعفای او، تعداد مقام‌هایی که در ۱۵ ماه گذشته، از تیم کاری ترامپ کنار گذاشته شده‌اند به حدود ۳۰ نفر رسید؛ رکوردی کم سابقه که نزدیک‌ترین مثال آن، دوران ریاست‌جمهوری رونالد ریگان است.

صبح سه‌شنبه این استعفا در حالی اعلام شد که آقای ترامپ در جلسه‌ای که بولتن هم در کنارش نشسته بود، وعده داد که پاسخ امریکا به حمله شیمیایی ادعایی در سوریه، "قاطع و کوبنده" خواهد بود.

همه این رویدادها و تحرکات، خبر از وضعیتی خطرناک و عمیقا تهدیدآمیز برای صلح و امنیت بین المللی می دهد و این همان چیزی است که بخش مهم آن، ناشی از سیطره هشدارآمیز تندروها بر کانون مرکزی سیاست امریکا در کاخ سفید می باشد.

مشاور امنیت داخلی ترامپ استعفا کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد