ملاقات-دوساعته-محقق-با-سرپرست-سفارت-آمریکا-درکابل

محمد محقق در دیدار با سرپرست سفارت آمریکا در افغانستان، در مورد تشکیل شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان و دیگر موضوعات مهم سیاسی دوساعت بحث و تبادل نظر نمود.

به گزارش افغان نیوز: دفتر معاونت دوم ریاست اجرائیه با نشر خبرنامه یی گفته که هوگو لارنس سرپرست سفارت آمریکا در کابل روز گذشته(چهارشنبه) با  محمد محقق معاون ریاست اجرائیه کشور دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار که معاون سفارت آمریکا در کابل نیز حضور داشت و نزدیک به دوساعت به طول انجامید، دو طرف پیرامون اوضاع سياسى و امنيتى و نيز تطبيق کامل توافق نامه حکومت وحدت ملی و احقاق حقوق مردم و تأمين مشاركت واقعى جهت هاى تشكيل دهنده حكومت وحدت ملى در ساختارهای سیاسی و دولتی افغانستان به طور مفصل بحث و تبادل نظر نمودند.

مبارزه با فساد اداری، برگزاری انتخابات شفاف و قابل قبول پارلمانى و رياست جمهورى، پروسه صلح و مبارزه با ناامنی ها در کشور از دیگر موضوعاتی بودند که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

يكى ديگر از مسايل مورد بحث؛ تشكيل شوراى عالى ائتلاف براى نجات افغانستان بود كه طرفين نقطه نظرهاى خويش را بيان داشته بر اين نكته تاكيد شد كه مشكلات موجود بين حكومت وحدت ملى و اپوزیسیون از طريق مذاكره و مفاهمه مطرح و در فضاى دوستانه رفع گردد و در اين راستا بايد سفارت امريكا به عنوان ناظر بر توافقنامه حكومت وحدت ملى نقش سازنده خويش را ايفاء نمايند و در تماس با همديگر بر معضلات فايق آيند.

ملاقات دوساعته محقق با سرپرست سفارت آمریکا درکابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد