من-با-رأی-مردم-رئیس‌جمهور-شده‌ام-مشکلات-میان-فردی-در-حکومت-وجود-دارد-اما-برای-افغانستان-کار-می‌کنیم

رئیس‌جمهورغنی می‌گوید بااینکه مشکلات میان فردی در حکومت موجود است اما در سطح کلی برای مردم و آبادی افغانستان تلاش می‌کنند.

به گزارش افغان خبر: تیرگی روابط میان دو رهبر حکومت وحدت ملی در چند روز گذشته افزایش‌یافته است و با استفاده از فرصت در برنامه‌های مطبوعاتی برای هم سخن میگویند.

روز گذشته ریاست اجرائیه ادعا کرده بود در نبود موافقت‌نامه سیاسی ریاست جمهوری آقای غنی غیر مشروع است و باید اصل‌های توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی عملی گردد.

اما رئیس‌جمهور غنی امروز یک‌شنبه (۲۴ اسد) در برنامه افتتاح پارلمان جوان افغانستان در کابل بیان کرد که با آرای مردم به ریاست جمهوری رسیده است و کسی که مردم از او حمایت نکند رئیس‌جمهور بوده نمی‌تواند.

غنی افزوده که رئیس‌جمهور احساسات شخصی خویش را کنار گذاشته و از صبر و حوصله کار می‌گیرد، اما با قاطعیت بر تصامیم خویش عمل می‌کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد که مشکلات میان فردی در حکومت وجود دارد اما نبض کار برای مردم است و برای آبادی افغانستان تلاش می‌کند. او افزود که آنچه را که مردم درست بگوید انجام خواهد داد.

وی علاوه کرد که راه پیشرفت آهسته‌آهسته به‌پیش می‌رود و باید سلسله به سلسله برای پیشرفت افغانستان تلاش شود.

رئیس‌جمهور علاوه کرد که جوانان به قانون اساسی باورمند است و بازگشت به گذشته امکان ندارد

همچنان در این برنامه آقای غنی گفت که رهبری آینده افغانستان در حال شکل‌گیری است، جوانان نماینده تمام افغانستان باشند نه از قوم و یا از یک ولایت خاص

او خطاب به اعضای پارلمان جوان افغانستان  گفت که باید شما از تمام مردم افغانستان، زن، مرد، بیوه، یتیم، مقیم و مهاجر نمایندگی نمایید.

او گفت که باید افغان‌ها به هم باور دارند و متحدانه برای افغانستان کار می‌کنند.

گفته‌های رئیس‌جمهور در مورد انتخابی بودن او به‌عنوان رئیس‌جمهور در حالی صورت می‌گیرد که انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۳ خورشیدی با تقلب گسترده مواجه شد و دو نامزد نتوانست به قدرت دست یابد و با میانجیگری آمریکا حکومت وحدت ملی بر اساس موافقت‌نامه سیاسی تشکیل شد.

اما ماده‌های این موافقت‌نامه نیز از سوی دو رهبر عملی نگردید.

من با رأی مردم رئیس‌جمهور شده‌ام/ مشکلات میان فردی در حکومت وجود دارد اما برای افغانستان کار می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد