میلر-و-خلیل‌زاد-در-مورد-افغانستان-با-اسلام‌آباد-گفتگو-کردند

میلر، خلیلزاد و قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان در مورد تلاش‌های جاری امریکا برای تامین صلح پایدار در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش افغان نیوز: جنرال سکات میلر فرمانده نیروهای حمایت قاطع «ناتو» و زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان با لوی درستیز اردوی پاکستان در مورد پرسه صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرده اند.

سفارت ایالات متحده امریکا در پاکستان دیروز سه شنبه( ۲۶، حمل) با نشر یک اعلامیه ای گفت که آقایان میلر و خلیلزاد با قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان در مورد تلاش‌های جاری امریکا برای تامین صلح پایدار در افغانستان صحبت کرده اند.

در این اعلامیه آمده است که لوی درستیز اردوی پاکستان حمایت کشورش را از تلاش‌های امریکا برای برقراری صلح در افغانستان آشکار کرده و از تعهد اسلام آباد برای حل صلح آمیز معضل افغانستان تاکید کرده است.

در همین حال، دفتر سیاسی طالبان در قطر مدعی است که نمایندگان این گروه ناوقت دیروز با زلمی خلیلزاد و جنرال سکات میلر، قوماندان ماموریت حمایت قاطع در افغانستان دیدار کرده است.

سهیل شاهین، سخنگوی این دفتر در صفحۀ تویترش نگاشته است که در این دیدار در مورد تطبیق مواد توافقنامه، تاخیر رهایی زندانیان و تخطی‌ها در توافقنامه صحبت شده است.

این درحالی است که توافقنامۀ صلح میان امریکا و طالبان به تاریخ ۲۹ فبروری سال روان توسط آقای خلیلزاد و ملا برادر، معاون گروه طالبان در شهر دوحه، پایتخت قطر امضا شد.

میلر و خلیل‌زاد در مورد افغانستان با اسلام‌آباد گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد