کشور-به-بحران-می‌رود-اما-عبدالله-و-غنی-هیچ-نمی‌شرمند

شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان با ابراز نگرانی از قطع کمک یک ملیارد دالری امریکا به افغانستان، ادامه اختلاف‌ها میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله را شرم‌آور و فاجعه‌برانگیز می‌دانند.

به گزارش افغان نیوز: در پی عدم توافق غنی و‌عبدالله برای توافق روی یک‌ حکومت همه‌شمول، اخیرا امریکا گفت که یک میلیارد دالر کمک‌هایش را به افغانستان قطع می‌کند.

اکنون اعضای مجلس نمایندگان افغانستان می‌گویند که خودخواهی این سیاست‌گران مردم را به وحشت انداخته‌ و قطع کمک یک ملیارد دالری امریکا تهدید جدی در برابر  امنیت ملی کشور است.

خالد اسد، یکی‌ از این نماینده‌گان گفت: «این نظام و مردم را نباید قربانی دو داکتر صاحب کنیم.»

همایون شهید زاده، نماینده دیگر نیز افزود: «این کشور به بحران رفته‌است! سیاسون ما در چه وضعیتی قرار دارند، ما نه عبدالله را قبول داریم نه غنی را؛ این دو کشور را تباه کردند.»

کمال ناصر اصولی، عضو مجلس نماینده‌گان گفت: «به علت خودخواهی‌های آنان، یک ملیارد دالر کمک‌های اقتصادی از طرف امریکا لغو اعلان شده‌است.»

سیمین بارکزی، عضو دیگر مجلس نماینده‌گان نیز بیان داشت: « کشورها کمک‌ها شان را قطع کردند؛ اما رییس‌جمهور و رییس اجراییه باز هم به فکر چوکی طلبی خود استند.»

در همین حال، محمد نسیم مدبر، عضو مجلس اظهار داشت: «متاسفانه لجاجت‌های سیاسون ما کشور ما و شما را به یک انزوایی منطقه‌یی و جهانی برده‌است.»

از سوی هم، مسوولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری هشدار می‌دهند که بسته شدن مرزهای شمالی به ویژه قزاقستان تاثیر منفی روی بازارهای افغانستان دارد، زیرا ۹۰ - ۹۵ درصد آرد و گندم از قزاقستان و ازبیکستان وارد کشور می شود.

این درحالی است که رییس جمهور غنی در پیامی خطاب به مردم اعلام کرد که کاهش کمک‌های امریکا هیچ تأثیر روی بخش‌های کلیدی در افغانستان و زنده‌گی مردم بر جای نخواهد گذاشت.

کشور به بحران می‌رود اما عبدالله و غنی هیچ نمی‌شرمند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد