نبیل-شورای-نامزدان-به-سازمان-ملل-شکایت-می-کند

یکی از نامزدان ریاست جمهوری می گوید که شورای نامزدان از تقلب در انتخابات و وضعیت دموکراسی در افغانستان به سازمان ملل متحد شکایت درج خواهد کرد تا چهره‌های متقلب شناسایی شوند.

به گزارش افغان نیوز: رحمت‌الله نبیل یکی از نامزدان ریاست جمهوری که امروز سه شنبه( ۲۳، میزان) در نشست خبری شورای نامزدان ریاست جمهوری در کابل گفت که مداخله دادگاه عالی در امور انتخابات، خیانت ملی است و اعتبار نهادهای قضایی را نزد مردم صدمه می‌زند.

او همچنین گفت که در این انتخابات به حکم حکومت مرکزی در ولایات و ولسوالی‌ها تقلب‌های گسترده‌‌ای به نفع «تیم حاکم» صورت گرفته‌است.

رحمت‌الله نبیل گفت که متخلفان در انتخابات و تشویق‌کنندگان آنان باید به دادستانی معرفی شوند و نامزدانی که این تقلب‌ها را سازمان‌دهی کرده‌اند از فهرست نهایی حذف شوند.

نبیل در عین حال گفت که شورای نامزدان انتخابات ریاست‌ جمهوری از تقلب در انتخابات و وضعیت دموکراسی به سازمان ملل متحد شکایت درج خواهد کرد که به گفته او، هدف آنان از این شکایت شناساندن چهره‌های متقلب به جهانیان است.

این نامزد ریاست جمهوری همچنین از سایر نامزدان خواست که در مورد نتیجه انتخابات پیش‌داوری نکنند. زیرا این کار، زمینه قدرتمندشدن طالبان را فراهم می‌کند و کشور را به بحران می‌برد.

آقای نبیل تأکید کرد که کمیسیون‌های انتخاباتی نباید شفافیت را قربانی سرعت کنند و این روند را باید با شفافیت تمام به انجام برسانند.

شورای نامزدان ریاست جمهوری در حالی از تقلبات سازمان‌یافته در انتخابات ریاست جمهوری سخن می‌زند که پیش از این نیز شماری از نامزدان ادعا کرده‌بودند که در انتخابات تقلب صورت گرفته و تنها شمارش آرای بایومتریک‌شده می‌تواند شفافیت در این روند را تضمین کند.

کمیسیون انتخابات نیز گفته‌است که تنها آرای بیومتریک‌شده نزد این کمیسیون اعتبار دارد؛ اما در روزهای اخیر گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر این‌که حکومت تلاش می‌کند با ارجاع این موضوع به دادگاه عالی، زمینه مشروعیت آرای بیومتریک‌نشده را فراهم کند.

نبیل: شورای نامزدان به سازمان ملل شکایت می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد