نشست-مشورتی-در-ارگ-با-دو-روایت-متضاد

دفتر مطبوعاتی مجلس نمایندگان و ارگ ریاست جمهوری روایت های متضاد از دیدار هیئت اداری مجلس نمایندگان با رییس جمهور غنی در خصوص جرگه مشورتی صلح منتشر کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: میر رحمن رحمانی، رئیس ولسی جرگه شورای ملی، همراه با هیئت اداری، دیروز سه شنبه(14، اسد) در نشست مشورتی با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور پیرامون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح، بحث و تبادل نظر کردند.

دفتر مطبوعاتی مجلس نماینده‌گان در مورد این دیدار نوشته است که «بحث طولانی» دو طرف بی‌نتیجه بوده و ریاست جمهوری خواهان برگزاری نشست‌های مشابه مشورتی با مجلس نماینده‌گان شده است.

این دفتر در اعلامیه‌ای نوشته است که آقای رحمانی در دیدار با رییس جمهور غنی ضمن این‌که مراجعه به نظریات مردم را یک اصل عنوان کرده، گفته است که برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح خلاف قانون است.

ارگ ریاست جمهوری نوشته است که رییس جمهور غنی در این دیدار تاکید کرده که در جرگه مشورتی صلح در روشنایی اجماع و نظریات مردم و نمایندگان شان به شمول صلح، روی مسایل مهم ملی تصمیم گرفته خواهد شد.

رییس جمهور غنی همچنان نشست سران دو قوه را مثال عمدۀ آغاز مشوره ها خوانده است.

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که در این دیدار، رییس مجلس نماینده‌گان، حمایت مردم از نظارت و مشورت‌های آن‌ها را در مسایل ملی و سرنوشت‌ساز مهم خوانده و از همکاری خود در این عرصه اطمینان داده است.

این در حالی است که رییس جمهور غنی، روز جمعه گذشته در بیانیه عیدی‌اش گفته بود که برای تصمیم‌گیری در مورد رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان که موارد حق‌العبدی را مرتکب شده‌اند، لویه‌جرگه مشورتی برگزار می‌کند.

نشست مشورتی در ارگ با دو روایت متضاد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد