نگرانی-خبرنگاران-از-عدم-دسترسی-به-اطلاعات

خبرنگاران در کابل با ابراز نگرانی می‌گویند که پس از روی‌کار آمدن طالبان، دسترسی به اطلاعات محدود‌تر شده و اکنون هیچ ارگانی برای پاسخگویی وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالرقیب فیاض، خبرنگار، امروز پنج‌شنبه( 15، میزان ) در گفتگو با افغان نیوز اظهار داشت: « با آمدن طالبان در کابل، تاهنوز منحیث خبرنگار هیچ مرجع اطلاع‌رسانی را نیافتم و هیچ ارگان پاسخگو وجود ندارد.»

آقای فیاض بیان کرد، عدم دسترسی به اطلاعات روز به روز در حال افزایش است و جامعه‌ای رسانه‌ای را نگران ساخته است.

از سوی هم، نصرت الله کریمی خبرنگار می‌گوید که ما در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌بریم، زیرا پس از تسلط طالبان، فعالیت اکثر رسانه‌ها متوقف و شماری از خبرنگاران بیکار شدند.

آقای کریمی تصریح کرد، آینده خبرنگاران مبهم و دامنه‌ی دسترسی به اطلاعات نیز محدود شده است. این کار جامعه‌ی خبرنگاری را با مشکل روبرو ساخته است. وی از مسوولان امارت اسلامی خواست که حق دسترسی به اطلاعات را محدود نسازد و بگذارد حقایق جامعه برملا شود.

در همین حال، مبین احمد موحد خبرنگار گفت: ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان وعده سپردند که به قضایای خبرنگاران رسیدگی می‌کنند اما اکنون دیده می‌شود که خشونت‌ها علیه خبرنگاران ادامه دارد و هیچ گونه پرونده‌های شان بررسی نمی‌شود. 

به گفته وی؛ خبرنگار و رسانه‌ها پل ارتباطی میان مردم و حکومت اند و نباید از بین برده شوند.

گزارش تعطیلی رسانه‌ها و محدود شدن دسترسی به اطلاعات در حالی مطرح می شود که وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است؛ هیچ محدودیتی بر رسانه‌های آزاد وضع نشده و می‌توانند به فعالیت شان ادامه دهند.

این درحالی است که براساس گزارش اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان، طی کمتر از یک ماه، بیش از 70 درصد رسانه‌ها متوقف شده‌اند.

نگرانی خبرنگاران از عدم دسترسی به اطلاعات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد