هدف-سیاست-نه،-بلکه-عدالت-است

رییس جمهور غنی خاطرنشان کرد: جهان، منطقه و کشورهای اسلامی در حال ایجاد اجماع برای صلح در افغانستان می باشند. هدف سیاست نه، بلکه عدالت است و دین مبین اسلام بخصوص دورۀ خلفای اسلامی، نمونۀ عدالت می باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان روز گذشته با علمای دینی که بنابر دعوت شورای عالی صلح در نشست ملی مشورتی در رابطه به صلح از سراسر کشور به کابل آمده بودند، گفت که صلح اختیاری نه بلکه، امر خداوند(ج) می‌باشد و برای صلح نیت، اراده و  برنامه مهم است و حکومت در عمل ثابت ساخته است که هم نیت صلح و هم اراده و برنامه برای آن دارد.

رئیس جمهور غنی گفت که صلح خواست و آرزوی ملت است و امیدواریم که تمام اقشار جامعه برای رسیدن به آن، ارادۀ شان را آشکار سازند. وی افزود: صلح با طالبان از طریق مذاکرات بین الافغانی صورت خواهد گرفت و صلح با پاکستان از طریق روابط دولت با دولت برای خاتمه دادن جنگ، به گونه اساسی انجام می پذیرد.

محمد اشرف غنی خاطرنشان کرد: جهان، منطقه و کشورهای اسلامی در حال ایجاد اجماع برای صلح در افغانستان می باشند. هدف سیاست نه، بلکه عدالت است و دین مبین اسلام بخصوص دورۀ خلفای اسلامی، نمونۀ عدالت می باشد. وی افزود: عدالت و پاسخگویی اساس سیاست اسلامی است، نه زورگویی و قدرت.

رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد که به اساس صراحت نصوص قرآن عظیم‌الشان، قتل یک مسلمان قتل بشریت است، و برای خاتمه دادن به جنگ تحمیلی و تامین صلح در کشور، تمامی اقشار جامعه مشترکاً تلاش نمایند. وی افزود که برای برقراری صلح، شرایط منطقوی و بین المللی فراهم شده و ما باید شرایط ملی را نیز مساعد سازیم.

رئیس جمهور غنی، نقش علما، مساجد، تکایا و طریقه های عرفانی را مهم عنوان کرد و با اشاره به قطعنامۀ علمای دینی، گفت: خواست های مطرح شده از حکومت را می پیذریم و آرزو داریم که طالبان نیز این خواست ها را بپذیرند و این موضوع ثابت خواهد شد که چه کسانی نیت، اراده و برنامه برای صلح دارند.

محمد اشرف غنی از علما خواست که پیام صلح را به تمام نقاط کشور برسانند، فضای وحدت ملی را ایجاد نمایند و من باور دارم که این ملت به آرزوهایش می رسد.

وی افزود: علما شاهد باشند که گشایش شاهراه های بزرگ و ترانزیتی، مهار آب‌ها، مبارزه با فساد، آوردن اصلاحات و سایر مواردی که مردم آنرا غیر ممکن و چالش زا می دانستند، امکان پذیر ساختیم و در این راستا دستآوردهای قابل ملاحظه داریم.

هدف سیاست نه، بلکه عدالت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد