هفتمین-دورمذاکرات-سوریه-بدون-نتیجه-پایان-یافت

هفتمین دور مذاکرات صلح سوریه بدون نتیجه به پایان رسید. اما؛ نماینده سازمان ملل میخواهد در دور بعدی نمایندگان همه جوانب درگیر را دوباره پشت میز گرد آورد.

به گزارش افغان نیوز: هفتمین دور مذاکرات صلح سوریه در جنیوا شام جمعه (14 – جولای 2017)، بدون هیچ نتیجه ملموس پایان یافت؛ ستفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل میگوید: در این دور مذاکرات هیچ پیشرفت وجود نداشته بلکه این مذاکرات بسیار به کندی پیش رفته است.

نماینده سازمان ملل افزود، قرار است دور بعدی این مذاکرات در ماه سپتمبر سال جاری برگزار شود.

وی خاطر نشان ساخت، هدف از این مذاکرات یافتن راه حل سیاسی برای پایان بخشیدن جنگ های داخلی است که از شش سال به این طرف دامنگیر سوریه شده است.

آقای دی میستورا اظهار میدارد در دور بعدی این مذاکرات تلاش می ورزد تا برای اولین بار همه جوانب دخیل را پشت یک میز مذاکره جمع کند.

دی میستورا از روز دوشنبه تا بحال با نمایندگان حکومت بشارالاسد رئیس جمهور سوریه و نمایندگان اپوزیسیون آن کشور مذاکره کرده است.

این نماینده سازمان ملل به این بارور است که گروه های مختلف اپوزیسیون حالا اعتماد همدیگر را جلب کرده اند.

 اما با این حال نماینده سازمان ملل اظهار داشته است؛ بنیاد این مذاکرات را یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد ساخته که  بر اساس این قطعنامه، در سوریه باید یک حکومت موقت تشکیل و پس از آن قانون اساسی جدید به تصویب برسد و انتخابات آزاد برگزار گردد.

این درحالی است که نماینده سازمان ملل اعلام داشته است که بزرگترین مانع بر سر راه، آینده سیاسی بشار الاسد است.

در حالی‌که اپوزیسیون روی استعفای وی تأکید می‌ورزد، حکومت سوریه از بحث در این مورد خودداری می‌کند. روسیه و ایران از اسد حمایت می‌کنند، و ترکیه پشتیبان گروه های شورشی در سوریه است. افزون بر آن، گروه های تروریستی نیز در این جنگ داخلی، که تا حال به قیمت جان صدها هزار نفر تمام شده است، سهم دارند.

همه جوانب درگیر در سوریه به نقض شدید حقوق بشر متهم می باشند.

 

هفتمین دورمذاکرات سوریه بدون نتیجه پایان یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد