همایون-همایون-از-اين-به-بعد-طالب-هستم-

نماینده سابق مردم خوست در مجلس نمایندگان در واکنش به امضای توافق‌نامه سیاسی اعلام نموده که در مقابل غنی و عبدالله از همایون همایون به «همایون طالب» تبدیل شده‌است.

به گزارش افغان نیوز: همایون همایون، نماینده سابق مردم خوست در مجلس نمایندگان و معاون پیشین این مجلس، به دنبال توافق اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله و اعطای رتبه مارشالی به عبدالرشید دوستم، در صفحه فیسبوک‌اش نوشته‌است که پس از این از «امارت اسلامی» حمایت می‌کند.

این نماینده سابق ولایت خوست که در انتخابات ششم میزان حامی عبدالله بود، با تقسیم قدرت بین غنی و عبدالله به شدت مخالفت می‌ورزید.

پیش از این آقای همایون هشدار داده‌بود که رهبر شبکه حقانی نسبت به دوستم در بدست‌آوردن رتبه مارشالی مستحق‌تر است؛ چون به گفته او در برابر «اشغال» جنگیده‌است.

نماینده سابق خوست خطاب به عبدالله گفته‌بود که اگر برای دوستم رتبه مارشالی می‌خواهد، او دیگر همراه وی نخواهد بود.

این درحالی است که توافق‌نامه سیاسی برای تشکیل حکومت جدید بین غنی و عبدالله دیروز یک‌شبنه(28، ثور) به امضا رسید.

غنی و عبدالله در این توافق‌نامه بر تقسیم برابر کابینه و ادارات محلی متناسب با میزان رای هر کدام در انتخابات گذشته توافق کرده‌اند.

همچنین در این توافق‌نامه، ریاست شورای عالی مصالحه به عبدالله واگذار و از نگاه تشریفات، جایگاه فرد دوم مملکت برای او در نظر گرفته شده‌است.

در پی امضای این توافق‌نامه، رییس جمهور غنی با صدور فرمانی، به عبدالرشید دوستم؛ معاون اول خود در دوره حکومت وحدت ملی و رهبر حزب جنبش ملی، رتبه مارشالی اعطا کرد.

همایون همایون: از اين به بعد طالب هستم!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد