واکنش-طالبان-به-امضای-توافق‌نامه-سیاسی-میان-عبدالله-و-غنی

گروه طالبان در واکنش به امضای توافقنامه سیاسی میان محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله گفته که این گونه توافق "تکرار تجارب ناکام قبلی" است.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در صفحه توییتر خود نوشته:"چیزی که در کابل جریان دارد، تکرار تجارب ناکام قبلی است".

سخنگوی طالبان گفته:" جهت های افغان باید به حل اصلی مشکل متوجه شوند. حل معضله افغانستان در عملی شدن پیمان دوحه نهفته است".

وی افزوده:"باید از ایجاد موانع اجتناب صورت گیرد. پروسه رهایی زندانیان تکمیل و هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود".

ای در حالی است که سازمان ملل متحد، ناتو، امریکا، ایران و برخی کشورهای دیگر از امضای توافقنامه سیاسی میان محمداشرف غنی رییس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله رییس پیشین ریاست اجرایی استقبال کرده‌اند.

طبق موافقت‌نامه دوحه، مذاکرات بین‌الافغانی باید در ۲۰ حوت پارسال آغاز می‌شد، اما به دلیل وجود اختلاف بین غنی و عبدالله روی نتیجه انتخابات از یک‌ طرف و وجود اختلاف بین دولت و طالبان روی رهایی و تبادله زندانیان از طرف دیگر، آغاز نشد.

توافق‌نامه تشکیل حکومت همه‌شمول بین غنی و عبدالله دیروز امضا شد. دو طرف، امضای این توافق‌نامه را برای حل جنجال ناشی از اعلام نتیجه انتخابات مهم تلقی کردند.

طبق این توافق‌نامه، عبدالله ریاست شورای عالی ملی مصالحه را بر عهده گرفته و گفته است که از هیچ تلاشی برای تامین صلح در کشور دریغ نخواهد کرد.

واکنش طالبان به امضای توافق‌نامه سیاسی میان عبدالله و غنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد