هند-از-مذاکرات-صلح-به-رهبری-افغان‌ها-حمایت-می‌کند

وزیر دولت در امور خارجه هند در ملاقات با رییس اجراییه افغانستان تاکید نمود که کشورش از مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت‌ افغان‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر روز (سه شنبه ۶ قوس ۱۳۹۷) با دکتر وی. کی. سنگهـ وزیر دولت در امورخارجه هند ملاقات کرد.

در این نشست رییس اجراییه کشور از همكاري‌ها و حضور مستمر هند در افغانستان قدردانی نموده افزود که هند در شرایط و اوضاع دشوار و در مراحل مختلف از افغانستان حمایت کرده و روابط میان دو کشور بر اصول و پایه‌های محکم استوار است.

آقای سنگهـ افغانستان را از دوستان و متحدان نزدیک هند خواند و از ادامه حضور هند در کنار مردم افغانستان اطمینان داد. در این نشست دو‌ طرف در باره کنفرانس ژنو، روابط دوجانبه، تحولات امنیتی و سیاسی، انتخابات و مذاکرات صلح به بحث و تبادل نظر پرداختند. آقای سنگهـ در صحبت‌های خود تاکید نمود که کشورش از مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت‌ افغان‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند.

تلاش های مقامات حکومت افغانستان برای دست یابی به پروسه صلح در حالی مطرح می شو که طالبان دولت را به رسمیت نشناخته و خواستار مذاکره مستقیم با امریکایی‌ها هستند.

هند از مذاکرات صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد