هیات-سه-نفری-گروه-طالبان-وارد-کابل-شد

طالبان اعلام کرده اند که یک هیات ۳ نفری این گروه برای گفتگو در مورد رهایی زندانیان طالبان با حکومت افغانستان به کابل رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صفحه توییتر خود نوشته است که این هیات دیروز سه‌شنبه (۳۱ مارچ) وارد کابل شده تا از "روند رهایی زندانیان نظارت کند و در زمینه‌های‌ فنی اقدامات مورد نیاز را انجام دهد."

دولت افغانستان تا کنون در مورد رسیدن هیات طالبان به کابل چیزی نگفته است.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفته بود که حکومت افغانستان و گروه طالبان روی اعزام هیئت این گروه به کابل برای گفت‌وگوهای رو در رو در مورد رهایی زندانیان طالبان توافق کرده اند.

در توافق‌نامه‌ای که در ۲۹ ماه فبروری ۲۰۲۰ میان امریکا و گروه طالبان در دوحه امضا شد آمده است که حکومت افغانستان ۵ هزار زندانی گروه طالبان را قبل از آغاز مذاکرات بین افغان‌ها به منظور اعتماد سازی بین دو طرف از زندان‌های افغانستان رها کند.

همچنان در این توافق‌نامه آمده است که طالبان نیز یک هزار نیروی افغان و افراد ملکی را که نزد این گروه اسیر اند، رها می‌کند.

بر طبق توافق‌نامه، نماینده‌های گروه طالبان پذیرفته اند که جهت ختم جنگ ۱۸ ساله‌ای افغانستان گفت‌وگوهای مستقیم را با حکومت افغانستان آغاز کنند.

این درحالی است که پس از سرنگون شدن رژیم طالبان از سوی نیروهای مشترک بین‌المللی به رهبری امریکا در نومبر سال ۲۰۰۱ این اولین بار است که یک هیئت رسمی گروه طالبان وارد کابل شده است.

هیات سه نفری گروه طالبان وارد کابل شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد