واکنش-به-درخواست-لغو-صندوق-ملی-مالی-افغانستان

مسوولان صندوق ملی مالی افغانستان می‌گویند: بیش‌تر از دو ماه می‌گذرد که این صندوق به دستور رئیس جمهورغنی ایجاد شده اما اکنون برخی اشخاض خواهان لغو این صندوق شده اند.

به گزارش افغان نیوز: کهکشان کوفی عضو صندوق ملی مالی افغانستان، امروز شنبه( 19، میزان ) در یک کنفرانس خبری اظهارداشت که هدف از ایجاد صندوق ملی مالی پاسخ دهی و رساندن کمک به صورت شفاف برای مردم بوده است اما اکنون برخی اشخاص خواهان لغو این صندوق هستند.

بانو کوفی بیان کرد: اخیرا بورد عالی تصمیم گیری ریاست جمهوری که در راس آن کبیرخان عیسی خیل است، بدون دلایل موجه با نشر گزارشی خواهان لغو صندوق ملی مالی افغانستان شده است. در صورتی‌که حکم ریاست جمهوری به تاریخ 10/2/1399 پاس گردیده است.

 وی افزود: هدف از ایجاد صندوق ملی مالی افغانستان جمع‌آوری و تسهیل کمک های ملی و بین المللی و همچنان رساندن آن به مردم به صورت شفاف و عادلانه بوده است.

از سوی هم، فیصل صابر، مسوول بخش روابط با دونر ها، گفت، « هدف ما جمع‌آوری کمک ها از کشور های بیرونی و سازمان های بین المللی بوده که حکومت و وزارت خانه ها بتوانند از طریق صندوق ملی مالی افغانستان به مردم به صورت درست و شفاف ارقام ارایه کند.»

وی افزود: حکومت و موسسات باید در مورد کمک های که از سوی کشور ها برای افغانستان صورت می‌گیرد، به صورت درست پاسخ دهند. بنابراین، این صندوق می تواند از دستبرد زدن کمک ها جلوگیری نماید.

آقای صابر اظهارداشت: گزارشی‌که از سوی بورد عالی تصمیم گیری ریاست جمهوری نشر شده با هدایت رئیس جمهور مطابقت نداشته، به شکل توطیه آمیز، یک جانبه و بدون هماهنگی با ادارات مربوطه ارایه گردیده است. صندوق ملی مالی افغانستان براساس حکم ریاست جمهوری ایجاد گردیده و لغو آن نیز توسط حکم آقای غنی باید صورت گیرد.

این درحالی است که براساس هدایت ریاست جمهوری، این صندوق به بودجه 32 میلیون افغانی ایجاد شده است اما اکنون اعضای صندوق ملی مالی افغانستان می‌گویند که از این بودجه هنوز چیزی دریافت نکرده و بیش از 400 کارمندان بی سرنوشت هستند. آنان خواهان بررسی همه جانبه موضوع از سوی کمیسیون بی طرف شدند تا قضیه را بصورت عادلانه بررسی کند.

واکنش به درخواست لغو صندوق ملی مالی افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد