واکنش-تند-عبدالله-به-اظهارات-اخیر-حمدالله-محب

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در واکنش به اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی کشور تصریح نمود که برهم‌زدن روابط افغانستان با جامعۀ جهانی خلاف منافع ملی است.

به گزارش افغان نیوز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی در سفرش به واشنگتن، زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان را متهم به پنهان‌کاری در پروسۀ صلح و دنبال کردن اهداف شخصی‌اش در افغانستان کرده است.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی ناوقت روز (دوشنبه، ۲۶ حوت) در نشست «زنان در سکتور انرژی» در هوتل انترکانتیننتال در کابل به شدت به اظهارات حمدالله محب دربارۀ ایالات متحده امریکا تاخت و گفت که برهم زدن روابط افغانستان با جامعۀ جهانی خلاف منافع ملی است.

وی با سپاس‌گزاری از قربانی‌ها و همکاری‌های جامعۀ جهانی با مردم و دولت افغانستان در مبارزه با هراس‌افگنی، افزود که استحکام هرچه بیشتر روابط افغانستان با جامعۀ جهانی در اولویت ما قرار دارد.

رییس اجرایی کشور خاطرنشان ساخت که سیاست خارجی بحث شخصی، احساساتی و آماتور نیست. سیاست خارجی افغانستان در جیب شخصی کسی هم نیست که با آن سفر کند و برگردد. سیاست خارجی، از عمق منافع ملی کشور سرچشمه می‌گیرد.

وی اضافه کرد که بحث مناسبات خارجی افغانستان، بحث یک کاندید و دو کاندید هم نیست؛ افغانستان مورد تجاوز ترویزم قرار گرفت و در مسیر مبارزه با ترویزم مشترکاً با جامعۀ جهانی حرکت کرده‌ایم. بنابراین امروز در شرایطی قرار نداریم که روابط خود را با جامعۀ جهانی برهم زنیم.

او تصریح نمود که وطن دوستی تعقیب منافع کشور است؛ نه این‌که احساسات خود را بیرون دهیم و از تأثیر اظهارنظرهای خود بر سرنوشت مردم هم مسوولیت نگیریم.

آقای عبدالله افزود که در داخل حکومت وحدت ملی دربارۀ سیاست خارجی کشور، بحث اساسی خواهیم داشت و امیدواریم نتیجۀ بحث‌ها نقطۀ پایانی دربارۀ این اظهارنظرها باشد.

رییس اجرایی گفت که در شرایط کنونی، بیشترین ضرورت به وحدت در داخل و هماهنگی و همکاری متقابل با جامعۀ جهانی داریم. بنابراین روابط ما با جامعۀ جهانی تعریف شده است و ادامه پیدا می‌کند.

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افزود که ما همواره خواهان روابط نیک با همسایه‌ها و فراتر از آن بوده‌ایم و در حال حاضر روابط ما با جامعۀ جهانی خوب است.

عبدالله گفت که روابط افغانستان و ایالات متحده امریکا عمیق و بر پایۀ اعتماد استوار است و در بحث مذاکره با طالبان نباید طوری برداشت شود که توطیه‌ای در جریان است.

واکنش تند عبدالله به اظهارات اخیر حمدالله محب

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد