وزارت-خانه-ها-به-جزیره-های-قومی-تبدیل-شدند

شماری از نمایندگان مجلس به این باور هستند که رویکرد استبدادی و دیکتاتوری رییس جمهور غنی باعث شده که ۲۵ وزارت خانه در کشور، از حالت ملی خارج و تصفیه قومی شوند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالستار درزابی، نماینده مردم ولایت جوزجان در پارلمان کشور، امروز دو شنبه(24، ثور) گفت: در اثر رویکرد استبدادی  و دیکتاتوری رئیس جمهور، ۲۵ وزارت خانه کشور، ملی نیست بلکه سمتی و قومی شده است.

وی افزود؛ اشرف غنی در تلاش تصفیه سازی اقوام افغانستان بوده و شمار زیادی از ارگان های دولتی نیز از سوی وی تصفیه قومی شده اند.

از سوی دیگر، عثمان فراهی، نماینده مردم ولایت فراه گفت: تداوم رویکرد دیکتاتوری و استبدادی رهبران حکومت وحدت ملی، دموکراسی را در افغانستان زیر سوال برده و همچنان دخالت ارگ در امور کمیسیون مستقل انتخابات باعث می شود که مردم پارلمان انتصابی و مافیای را تجربه کنند.

امان الله پیمان، نماینده مردم قندوز نیز گفت که رییس جمهور غنی از  فرصت های موجود و اختلافات اقوام در کشور استفاده شخصی مینماید. وی در این رابطه گفت؛  با دادن قرار داد های بزرگ تجاری به شرکت الکوزی، به دلیل حفظ منافع شخصی خود، منافع ملی را زیر سوال برده و در فکر جمع آوری پول می باشد.

او گفت، غنی با داشتن امراض فکری و عصبی، توان اندیشیدن به منافع ملی و عدالت اجتماعی را ندارد و باید به سوی حکومت عبوری برویم.

 

وزارت خانه ها به جزیره های قومی تبدیل شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد