وزارت-خانه-های-سکتوری-نیازمند-استعداد-های-جوان-هستند

معاون دوم رئیس جمهور در مراسم معرفی نامزد وزیر جدید زراعت و مالداری بیان کرد که وزارت خانه های سکتوری نیازمند استعداد های جوان و تحصیل کرده می باشند.

به گزارش افغان نیوز: معاون رئیس جمهور تعیین انجنیر نصیر احمد درانی را به عنوان سرپرست و نامزد وزیر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به ایشان و هیأت رهبری و کارمندان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری تبریک گفت و از آقای اسدالله ضمیر به پاس خدمات و تلاش های ایشان در این وزارت قدردانی کرد.

آقای دانش با اشاره به نقش و تأثیر زراعت بر اقتصاد کشور گفت که توسعه سکتور زراعت و مالداری به رفع چالش های موجود سخت نیازمند می باشد.

وی در همین راستا عدم خطوط مواصلاتی برای انتقال مواد اولیه و محصولات زراعتی، عدم ایجاد بازار مناسب برای تولیدات زراعتی ، نبود سردخانه های کافی و عدم تنظیم استفاده درست از آب های کشور را از جمله مشکلاتی عنوان کرد که مانع توسعه زراعت در افغانستان شده است.

معاون رئیس جمهور بر اراده و تلاش حکومت برای رفع این چالش ها تصریح کرد و گفت که در جلسات کابینه، شورای عالی اقتصادی، شورای عالی اراضی و آب و شوراها و کمیته های دیگر، مسایل مربوط به زراعت و تولیدات زراعتی و نقش سکتور خصوصی و طرح های ادارات دولتی، یکی از محورهای اصلی بحث ها و فیصله ها است و شخص رئیس جمهور غنی بیش از هر کسی دیگر بر اولویت این سکتور تأکید دارد.

معاون رئیس جمهور بر تدوین و تصویب پالیسی زراعتی مطابق با شرایط عینی کشور، تدوین و بازنگری قوانین، مقرره ها، لوایح مربوطه و طرح پلان تطبیقی برای اجرای برنامه ها و پروژه های زراعتی تأکید کرد.

استاد دانش ارتقای ظرفیت مسلکی کارمندان وزارت زراعت را مهم خوانده گفت که در وزارت خانه های سکتوری باید به استعداد های جوان وتحصیل کرده سهم بیشتر داده شود. وی همچنین سهم گیری فعال سکتور خصوصی در بخش زراعت و مالداری را بر توسعه این سکتور نهایت مهم ارزیابی کرد و هدایت داد که هیأت رهبری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در بخش سکتور خصوصی توجه بیشتر داشته باشد.

در این محفل همچنین اسدالله ضمیر وزیر پیشین وزارت زراعت، آبیاری ومالداری و نیز نصیر احمد درانی نامزد وزیر جدید این وزارت صحبت کرد. آقای درانی وعده سپرد که تمام هدایات معاون رئیس جمهور را برای توسعه این وزارت تطبیق خواهدکرد.

وزارت خانه های سکتوری نیازمند استعداد های جوان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد