وعده‌های-غنی-به-زنان-از-استخدام-در-ادارات-تا-ایجاد-ساحۀ-ورزشی

رییس جمهور غنی ضمن اینکه به مسئولین شاروالی کابل هدایت داد تا زمینۀ انتخاب دو وکیل گذر از طبقه اناث را به هر ناحیه فراهم سازند، افزود که چمن حضوری تنها به ساحۀ ورزشی و تفریحی برای خانواده ها، زنان و اطفال مبدل می‌گردد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به ادامۀ بحث گفتمان ملی، روز گذشته با نمایندگان زنان ناحیه ها و ولسوالی های مختلف ولایت کابل، در قصر سلام‌خانۀ ارگ دیدار کرد.

در این دیدار که بانوی نخست کشور نیز حضور داشت، رئیس جمهور غنی به مسئولین شاروالی کابل هدایت داد که زمینۀ انتخاب دو وکیل گذر از طبقه اناث را به هر ناحیه فراهم سازند. وی افزود که یک اداره، تمام مشکلات زنان را حل نمی تواند؛ برای انسجام مشکلات زنان به یک شورای قوی زنان نیاز است.

رئیس جمهور کشور گفت که در پنج سال گذشته به استخدام زنان در بست های بلند توجه شده است و این سلسله ادامه خواهد یافت. اما در عرصه ورزش هنوز هم سهولت های لازم به زنان فراهم نشده است و بر مبنای یک طرح واضح در این خصوص اقدامات اساسی انجام خواهد شد.

آقای غنی خاطرنشان کرد: در نظر است که چمن حضوری تنها به ساحۀ ورزشی و تفریحی برای خانواده ها، زنان و اطفال مبدل گردد. یک بخش پغمان و بالا باغ نیز برای فعالیت های تجارتی و ورزشی زنان اختصاص خواهد یافت.

وی به مسئولین مربوطه هدایت داد که در چارچوب ریاست عمومی تربیت بدنی و سپورت و ادارۀ المپیک، رؤسا و معاونین زن تعیین شوند. همچنان در وزارت معارف و نصاب درسی اصلاحات اساسی به میان می آید.

اشرف غنی گفت که در سال جدید تعلیمی، هفت هزار مکتب به تکنالوژی جدید مجهز خواهند شد که ۳۵۰۰ آن مکاتب دختران می باشد. وزارت معارف باید در خدمت مکاتب باشد، نه اینکه مکاتب در خدمت وزارت باشند.

وی افزود که کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی بخاطر استخدام زنان تدابیر لازم گرفته است و شما نیز در این زمینه طرح های واضح تان را ارائه نمایید. من افتخار می کنم که همسرم نه تنها معلم، بلکه مشاور خوب من نیز است.

غنی افزود که ما روی برنامه واضح بخاطر بازاریابی به محصولات تجارتی و صنایع دستی زنان کار می کنیم و همچنان به منظور حل مشکل قراردادگیری زنان، نیز کار جریان دارد.

او گفت که صلح خواست همۀ افغان ها است، اما صلحی که تمام حقوق زنان در آن مصئون باشد. موضوع صلح به احساسات نه، بلکه باید به تدبیر به پیش برده شود. زیرا برای برقراری صلح باعزت باید صدای زنان به تمام مردم رسانیده شود و نمی خواهم صلح به یک تجارت سیاسی مبدل گردد.

این درحالی است که عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در جلسۀ پانزدهم کمیتۀ اجرایی توانمندسازی زنان که ناوقت روز گذشته در قصر سپیدار برگزار شده بود، گفت: برای بهبود و تغییر وضعیت زنان، ابتدا باید اراده و ذهنیت رهبری نهادها تغییر کند.

وعده‌های غنی به زنان: از استخدام در ادارات تا ایجاد ساحۀ ورزشی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد