پاکستان-دروازه-جدید-مرزی-در-تورخم-را-بازگشایی-کرد-۷-دروازه-در-خط-مرزی-دیورند-ساخته-میشود

دولت اسلام‌آباد دروازه جدید “باب پاکستان” را در خط تورخم بازگشایی کرده و از ایجاد هفت دروازه دیگر در امتداد این خط خبر میدهند.

به گزارش آژانس  افغان خبر: به نقل از داون نیوز، حکومت پاکستان ظهر امروز این دروازه را بدون برگزاری مراسم خاص افتتاح نموده گفت: این دروازه از امروز به  روی موترهای سبک و سنگین باز است.

درهمین حال بارها نیروهای مرزی پاکستان و افغانستان به دلیل احداث دروازه‌های جدید در مرز مشترک تورخم درگیر شده‌ که در نتیجه ۴۴ نظامی از دو طرف کشته شدند.

دولت پاکستان همزمان با ایجاد این دروازده ورودی اعلام کرده است که در هفت نقطه از مرزهای خود با افغانستان چنین ورودیهای جدیدی را احداث خواهد کرد.

این هفت نقطه شامل : ارندو در چترال، چمن در بلوچستان، گرسال در منطقه قبایلی باجور، گذرگاه نواس در منطقه  مهمند، خرلاچی در منطقه کرم ایجنسی، غلام خان در وزیرستان شمالی و انگوراده در وزیرستان جنوبی می باشد.

قابل ذکر است که این دروازه قرار بود در اول آگست با حضور تعدادی از شخصیت‌های معروف افتتاح شود اما به علل نامعلومی این مراسم برگزار نشد.

اما مقامات پاکستانی اعلام کرده اند که به دلایل ناامنی و اظهار همدردی با قربانیان انفجار کویته مراسم رسمی برای افتتاح این دروازه را برگزار نکرده اند.

از سوی هم وزارت خارجه افغانستان چندی پیش این اقدام پاکستان را محکوم کرده بود و افتتاح دروازده جدید را خلاف حسن همجواری خوانده بود.

پاکستان دروازه جدید مرزی در تورخم را بازگشایی کرد/ ۷ دروازه در خط مرزی دیورند ساخته میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد