یوناما-در-مورد-نامه-اش-از-کمیسیون-انتخابات-وضاحت-خواست

"یوناما" از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواسته است تا نامه‌ای را که به تاریخ ۱۰ نومبر به این کمیسیون فرستاده بود، بررسی کرده و یافته هایش را به موقع به نشر برساند.

به گزارش افغان نیوز: هیات معاونت ملل متحد (یوناما) شب گذشته(چهارشنبه، ۲۲عقرب) با نشر یک اعلامیه گفته است که به عنوان بخشی از ماموریت محوله اش از جانب شورای امنیت ملل متحد و بر مبنای تقاضای مسوولین افغانستان، از نهادهای انتخاباتی افغانستان و اجراات شان جهت مدیریت انتخابات با اعتبار حمایت می کند.

در اعلامیه یوناما آمده است که رییس این نهاد بین المللی به تاریخ ۱۰ نوامبر به رییس کمیسیون مستقل انتخابات نامه ای فرستاد و خواهان توجه وی به نگرانی این ماموریت درباره حادثه ای شد که در آن رفتار یک کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات نامناسب دانسته شده و در تناقض با قانون انتخابات افغانستان قرار داشته است.

یوناما هدف از فرستادن این نامه را حمایت و پاسداری از شفافیت امور کمیسیون مستقل انتخابات و احترام به قانون انتخابات خوانده، از درز این نامه به رسانه ها ابراز نگرانی کرده و گفته است که بعضی با پرداختن جنبه سیاسی به آن تلاش کرده اند تا هدف و محتوای این نامه را نادرست جلوه دهند.

در اعلامیه یوناما تاکید شده که این نهاد بی طرفی مطلق خود را در حمایت از ادارات انتخاباتی افغانستان حفظ کرده، به قانون انتخابات و تمامی تلاش ها برای مبارزه با تقلب احترام می گذارد.

این در حالی است که در چند روز اخیر نامه ای از دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان “یوناما” عنوانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات در پیوند به رفتار مولانا عبدالله، یک کمیشنر کمیسیون انتخابات به رسانه ها درز کرد که در آن نامه، یوناما خواهان بررسی این حرکت او شده بود.

این نامه علی رغم سروصداهای زیاد در فضای مجازی، سروصداهایی را نیز در کمیسیون انتخابات به میان آورد و مولانا عبدالله محتویات این نامه را رد و آن را تهمت خواند.

یوناما در مورد نامه اش از کمیسیون انتخابات وضاحت خواست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد