آغاز-دور-چهارم-سفر-زلمی-خلیل‌زاد-به-کشور-منطقه

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده که آقای خلیل‌زاد در چهارمین سفرش به ۶ کشور منطقه، برای تامین صلح در افغانستان رایزنی خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه وزارت امور خارجه امریکا آمده است که آقای خلیل‌زاد در این دور از سفر خود به شمول افغانستان به 6 کشور منطقه سفر کرده و برای تامین صلح در افغانستان رایزنی خواهد کرد.

وزارت خارجه امریکا گفته است که آقای خلیلزاد روز گذشته 10 فبروری به دور چهارم سفر خود آغاز کرده و این سفر تا 28 ماه می ادامه پیدا خواهد کرد.

در اعلامیه مشخص نشده است که خلیلزاد در این دور از سفر خود به کدام کشورهای سفر خواهد کرد؛ اما گفته می شود که او در جریان این سفر به بلجیم، آلمان، ترکیه، قطر، افغانستان و پاکستان سفر خواهد کرد.

براساس معلومات اعلامیه؛ خلیل‌زاد و هیات همراهش در مورد روند صلح با حکومت افغانستان نیز مشوره خواهد کرد.

سفر این هیات امریکایی برای تامین صلح در افغانستان در حالی آغاز می شود که بر اساس تاریخ از قبل تعیین شده این هیات به تاریخ 25 فبروری با هیات طالبان در قطر بار دیگر مذاکره و گفتگو خواهد کرد.

پیش از این آقای خلیل زاد گفته بود که در این نشست تلاش خواهد کرد تا زمینه گفتگوی مستقیم میان طالبان و حکومت افغانستان را فراهم سازد.

آقای خلیلزاد گفته است که هدف از گفتگوی او با طالبان تنها بحث بر سر چگونگی خرج نیروهای امریکایی نیست؛ بلکه برقراری آتش بس و گفتگوی مستقیم طالبان با دولت افغانستان از اهداف اصلی مذاکره او با طالبان است.

او افزوده است که امریکا تلاش دارد تا روند گفتگوهای صلح با طالبان تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به نتیجه برسد.

در همین حال، رییس جمهور غنی در دیدار با بزرگان ولسوالی های اچین، نازیان، مومند دره و غنی‌خیل ولایت ننگرهار گفته است  که اگر طالبان برای مذاکرات صلح به کابل بیایند، دفتر برای شان می دهیم و امنیت شان را نیز می گیریم.

آغاز دور چهارم سفر زلمی خلیل‌زاد به 6 کشور منطقه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد