صلح-تنها-معامله-نیست،-باید-ارزش-ها-نیز-حفظ-شود

سرور دانش، معاون دوم یاست جمهوری تاکید داشت که صلح تنها معامله نیست، بنابراین صلح باید پایدار باشد تا ارزش‌های جامعه در آن حفظ شود.

به گزارش افغان نیوز: سرور دانش، معاون دوم یاست جمهوری روز شنبه(20، دلو) طی نشستی تحت نام « مبارزه با افراطیت و چشم‌انداز صلح» در دانشگاه کابل گفت که افغانستان آزمایشگاه ادارۀ موقت و انتقالی نیست و هر تغییری باید در چهارچوب قانون اساسی به میان آید.

به گفتۀ دانش؛ گروه طالبان توان دیدن پیشرفت‌های افغانستان را ندارد و به همین دلیل با مطرح‌کردن بهانه‌هایی چون مشکل در قانون اساسی و یا حضور نیروهای خارجی، نمی‌خواهند که صلح کنند.

معاون دوم رئیس جمهور می‌افزاید،  افراد و گروه‌هایی که با این خواست طالبان همنوا می‌شوند، ارزش‌های ملی کشور را زیر پا می‌کنند.

آقای دانش می‌گوید: تغییر نظام سیاسی و کنار گذاشتن قانون اساسی، نه تنها سبب ثبات نمی‌شود که کشور را در یک چرخۀ ناپیدای دیگری از اختلاف، منازعه و بی‌ثباتی سوق می‌دهد.

وی افزود؛ افراد مشخصی نباید از نشانی شهروندان کشور، آیندۀ افغانستان را در ابهام قرار دهند و هر گونه توافق باید در چارچوب نظام و ساختار کنونی و قانون اساسی کشور تنظیم شود.

او با اشاره به گفت‌وگوهای صلح می‌گوید، صلح تنها معامله نیست، بنابراین صلح باید پایدار باشد تا ارزش‌های جامعه در آن حفظ شود.

به گفتۀ معاون دوم رئیس جمهور؛ شهروندان افغانستان در نشست بن حضور نداشتند؛ اما امروز مالکیت همه چیز در دست شهروندان است.

این درحالی است که نشست دو روزۀ مسکو که در آن نمایندگان طالبان و شماری از سیاست‌مداران افغان اشتراک کردند، هفته گذشته برگزار شد. حکومت افغانستان که در این نشست حضور نداشت، اعلام کرد که تصامیم شرکت‌کنندگان این اجلاس، هیچ ضمانت اجرایی ندارد.

صلح تنها معامله نیست، باید ارزش ها نیز حفظ شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد