اگر-طالبان-وارد-کابل-شوند،-برای-شان-دفتر-می‌دهیم

رییس جمهور غنی در دیدار با بزرگان ولسوالی های اچین، نازیان، مومند دره و غنی‌خیل ولایت ننگرهار گفت که طالبان برای مذاکرات صلح به کابل بیایند، دفتر برای شان می دهیم و امنیت شان را نیز می گیریم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این دیدار گفت؛ طالبان برای مذاکرات صلح به کابل بیایند، دفتر برای شان می دهیم و امنیت شان را نیز می گیریم و مانند عید سعید فطر آن را مدیریت می کنیم.

وی افزود که ما ملت واحد هستیم و این وطن بر اساس کدام قرارداد خارجی ساخته نشده است، این را اجداد و نیاکان ما با فداکاری و قربانی سرهای شان حفاظت کرده اند.

این درحالی است که حکومت کابل به تازگی از نمایندگان طالبان بخاطر سفر شان در نشست روسیه به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

علت شکایت حکومت افغانستان این بوده که روسیه به آن اعضای هیئت گفت‌وگوکننده طالبان اجازه سفر به مسکو را داده ‌است که نام‌های آنان در فهرست سیاه سازمان ملل متحد شامل‌اند.

زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان روز گذشته گفته بود که حاضر نشدن طالبان برای گفتگو با دولت افغانستان، مهم‌ترین چالشی است که بر سر راه رسیدن به تفاهمی برای صلح در افغانستان وجود دارد.

اگر طالبان وارد کابل شوند، برای شان دفتر می‌دهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد