آغاز-مذاکرات-دو-‌تیم-انتخاباتی-با-پادرمیانی-زلمی-خلیل‌زاد

معاون نخست دسته انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی از آغاز مذاکره با تیم دولت‌ساز با پادرمیانی زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه ایالات متحده امریکا خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز: عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون نخست دسته انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی به رهبری عبدالله عبدالله در توییترش نوشت که «مذاکرات دو ‌تیم انتخاباتی با پادرمیانی نماینده ویژه ایالات متحده امریکا، در آستانه امضای توافق‌نامه صلح آغاز شده است.»

آقای فرهمند افزوده است که صلح یکی از اولویتهای برنامه انتخاباتی ثبات و همگرایی بوده، اما برای دفاع از آرای پاک ملت تا آخر خط پابند و متعهد هستیم.

به گفته وی، تاخیر در زمان برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور و توقف تعیین والی‌ها پذیرفته شده است.

این درحالی است که قرار بود مراسم تحلیف محمداشرف غنی امروز پنج‌شنبه، هشتم حوت، برگزار شود اما ارگ اعلام کرد که این مراسم در نوزدهم ماه جاری خورشیدی برگزار می‌شود.

پیش از این، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان نیز اعلام کرد که از تصمیم آقای غنی برای به تاخیر انداختن مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری استقبال می‌کند.

خلیل‌زاد گفتهکه این تاخیر، فرصتی لازم برای مشورت در باره رای‌زنی و مشورت فراهم می‌کند تا منافع افغانستان و مردم این کشور در حکومت جدید حفظ شود.

آغاز مذاکرات دو ‌تیم انتخاباتی با پادرمیانی زلمی خلیل‌زاد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد