روند-گزینش-والی-از-سوی-تیم-عبدالله-به-ولایت-جوزجان-رسید

تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله؛ عبدالحی حیات، عضو شورای ولایتی جوزجان را به‌حیث والی جدید این ولایت تعیین نمود.

به گزارش افغان نیوز: بشیراحمد ته‌ینج، سخن‌گوی حزب جنبش به رهبری جنرال دوستم و از اعضای تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» امروز یک شنبه(4، حوت) به رسانه ها گفته است که دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» به ریاست عبدالله عبدالله؛ عبدالحی حیات، عضو شورای ولایتی جوزجان را به عنوان والی جدید این ولایت معرفی کرد.

سخن‌گوی حزب جنبش به رهبری جنرال دوستم همچنان گفت که روند تقرر و معرفی والی‌ها از سوی تیم «ثبات و همگرایی» ادامه دارد. او تأکید کرد که در روزهای آینده در ولایت‌هایی که باشندگان آن تقاضا کنند، والی‌های تازه معرفی می‌شوند.

عبدالحی حیات در حال حاضر عضو شورای ولایتی جوزجان است و برای یک دوره به‌عنوان رییس این شورا نیز کار کرده است.

دسته انتخاباتی «ثبات‌ و هم‌گرایی» روز گذشته روند گزینش را با معرفی محمدنور رحمانی به عنوان والی ولایت سرپل آغاز کرد. هم‌چنان والی پنجشیر نیز در همایشی اعلام کرد که از «دولت همه‌شمول» حمایت می‌کند.

ساعاتی پس از معرفی شدن والی سرپل از سوی دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد و نماینده‌گی ملکی ناتو در افغانستان از این اقدام ابراز نگرانی کردند.

اداره ارگان‌های محلی در واکنش به مقرری‌ها، گفته است که این اقدام خلاف نظم عامه است و متخلفان به زودی شناسایی و به پنجه قانون سپرده خواهند شد.

روند گزینش والی از سوی تیم عبدالله به ولایت جوزجان رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد