عبدالله-و-غنی-نباید-به-کرونای-سیاسی-در-افغانستان-تبدیل-شوند

شماری از فعالان مدنی می‌گویند که محمد اشرف غنی و داکتر عبدالله عبدالله به حل بحران زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری خاتمه داده و به کرونای سیاسی در افغانستان تبدیل نشوند.

به گزارش افغان نیوز: خلیل الله شنکر، رئیس سازمان فکری و تحول مثبت یک، امروز پنج‌شنبه( 14، حمل ) طی کنفرانس خبری در کابل گفت؛ انتخابات یک پروسه ملی و مردمی است که سرنوشت یک ملت را تعیین می کند، پس آقای غنی و عبدالله عبدالله به حل بحران زودهنگام انتخابات خاتمه دهند.

آقای شنکر بیان کرد،  بحران پیش آمده به خیر و سلامت ملت نبوده و نباید آب را به آسیاب دشمن ریخت تا ملت از این پروسه ملی برای همیشه بی باور شوند. بنابراین، ما نخواهیم گذاشت که کشور به بحران برود و مردم مظلوم نادیده گرفته شود.

او گفت: از یک طرف ویروس کووید – 19 مردم را تهدید می‌کند از سوی دیگر کرونای سیاسی در افغانستان بوجود آمده که همه‌ای مردم از آینده شان نگران هستند. به گفته وی، تمام ناهنجاری های پیش آمده در کشور از سوی سیاسیون صورت گرفته و بحران را در کشور شدت بخشیده اند. اما این تنش ها به خیر و سلامت مردم افغانستان نخواهد انجامید.

آقای شنکر تاکید کرد،« اگر این بحران سیاسی در کشور حل نشود، امکان تجزیه افغانستان بوجود خواهد آمد و آن وقت پاسخ این همه نابسامانی را آقای غنی و عبدالله به وعهده بگیرند.»

با این حال، یما آرین، فعال جامعه مدنی گفت: منشاء قدرت مشروعیت است و مشروعیت یک سرزمین مردم آن سرزمین می باشد. بنابراین، ما خواستار حل بحران زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری هستیم تا یک حکومت فراگیر و مشارکتی را شکل گیرد تا همه‌ی اقوام و گروه ها در آن خود را سهیم ببینند.

آقای آرین گفت: « به صورت جدی باید از بحران جلوگیری گردد و فرصت داده نشود که خارجی ها باعث حل بحران و حتی شدت بحران گردد، همچنان ایجاد یک حکومت ملی و فراگیر را در نظر داشته باشند». بنابراین، حکومت باید تشکیل شود که موجودیت همه‌ای اقوام و اقشار جامعه به شمول زنان در بدنه آن تضمین شده باشد.

وی افزود: حکومتی مشارکتی و فراگیر و باتفاهم ملی را ایجاد نمایند، در تضمین موجودیت همه‌ای اقوام در بدنه حکومت و حفظ و برجسته شدن بانون در کشور نادیده گرفته نشود.

این در حالی است که در این اواخر شیوع ویروس کووید – 19 نیز در افغانستان در حال گسترش و نگرانی های زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است. اکنون فعالان مدنی می‌گویند که آقای غنی و عبدالله عبدالله باید به کرونای سیاسی در افغانستان خاتمه دهند.

عبدالله و غنی نباید به کرونای سیاسی در افغانستان تبدیل شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد