نتایج-نهایی-انتخابات-افغانستان؛-اشرف-غنی-دوباره-رییس-جمهور-شد

پس از گذشت نزدیک به پنج ماه از انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، محمداشرف غنی، رییس کنونی با کسب ۵۰.۶۴ درصد آرا برنده این انتخابات اعلام گردید.

به گزارش افغان نیوز: حواعلم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات، لحظاتی پیش در یک نشست خبری اعلام کرد که محمداشرف غنی با کسب ۹۲۳ هزار و ۵۹۲ رای، در جایگاه اول قرار دارد.

با اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری، محمداشرف غنی برای پنج سال دیگر به عنوان رییس جمهور انتخاب شده است.

طبق اعلام این نهاد، عبدالله عبدالله با کسب ۷۲۰ هزار و ۸۴۱ رای که ۳۹.۵۲ درصد مجموع آرای استفاده شده در انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان را نشان می‌دهد، در جایگاه دوم قرار دارد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ششم میزان سال جاری برگزار شد و قرار بود نتیجه ابتدایی این انتخابات به تاریخ ۲۷ میزان اعلام شود اما چندین بار به تاخیر افتاد.

نتیجه ابتدایی انتخابات به تاریخ اول جدی با پیش‌تازی محمد اشرف‌غنی اعلام شد اما عبدالله عبدالله شریک آقای غنی در حکومت وحدت ملی و رقیب جدی او در انتخابات ششم میزان، این نتایج را نپذیرفت.

پیش از این و در پی اعلام نتایج ابتدایی، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری کنونی با کسب ۹۲۳ هزار و ۸۶۸ رای ۵۰/۶۴ درصد آرا را به دست آورده بود. عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی با گرفتن ۷۲۰ هزار و ۹۹۰ رای ۳۹/۵۲ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت اما این نتایج را نپذیرفت.

نتایج نهایی انتخابات افغانستان؛ اشرف غنی دوباره رییس جمهور شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد