ادامه-روند-صلح؛-دیدار-ملابرادر-و-جواد-ظریف-در-تهران

سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر اعلام نموده که هیأتی از این گروه به ریاست ملابرادر آخند، معاون سیاسی طالبان در قطر به تهران سفر کرده است.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر در صفحۀ رسمی توییترش نوشته که این هیأت در تهران با مقام‌های بلندپایۀ ایران از جمله جواد ظریف، وزیر خارجۀ این کشور دیدار کرده است. ایران این دیدار را تأیید کرده است.

آقای شاهین گفته است که در این دیدار روی موضوعاتی چون روند صلح و مشکلات مهاجران افغانستان مقیم ایران بحث شده است.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نیز گفته که ملابرادر آخند‌ روز گذشته (سه‌شنبه 5 قوس) به تهران رفته است.

در خبرنامۀ سخنگوی طالبان که امروز (چهارشنبه 6 قوس) منتشر شده، آمده که ملابرادر آخند و هیأت همراهش با جواد ظریف، وزیر خارجۀ ایران و دیگر مقام‌های بلندپایۀ این کشور در بارۀ «راه‌های حل مسالمت‌آمیز معضل افغانستان» و روند جاری در این راستا، با تفصیل صحبت کرده‌اند.

طالبان افزوده‌اند که مقام‌های ایرانی برای حفظ روابط بهتر با مردم افغانستان ابراز امیدواری کردند و برای حل مشکلات مهاجران افغان در این کشور تعهد سپرده‌اند.

گفتنی‌ست که پس از لغو گفت‌وگوهای نماینده‌گان آمریکا و طالبان در قطر، یک هیأت این گروه به تاریخ 25 ماه سنبله نیز به تهران رفته بودند.

این درحالی است که به تازه‌گی تلاش‌ها برای آغاز دوبارۀ گفت‌وگوهای آمریکا با طالبان از سر گرفته شده است.

ادامه روند صلح؛ دیدار ملابرادر و جواد ظریف در تهران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد