امریکا-به-کمک‌-و-حضورش-در-افغانستان-ادامه-می‌دهد

رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده در دیدار با رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تصریح نمود که حکومت و ارتش کشورش برای حضور در افغانستان، ادامه کمک‌ها و مبارزه با تهدیدهای ناشی از دهشت‌افگنی متعهد است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، ناوقت روز (پنجشنبه، ۷ قوس) با جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده امریکا در قصر سپیدار ملاقات کرد.

رییس اجراییه از کمک‌های ارتش ایالات متحده امریکا برای آموزش، تجهیز و کمک به قوای مسلح افغانستان تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت که جنگ در افغانستان ادامه دارد، اما طالبان و گروه‌های دهشت‌افگن به دلیل قوت و توانایی نیروهای مسلح کشور و همکاری قوای حمایت قاطع، نتوانستند به اهداف و برنامه‌های خود دست یابند. بنابراین، طالبان و داعش در بخش‌های مختلف افغانستان متحمل تلفات سنگین شده‌اند.

آقای عبدالله، صلح را از اولویت‌های حکومت افغانستان خواند و از تلاش‌های ایالات متحده برای دست‌یافتن به صلح تشکر کرد. همچنان بر شفافیت روند انتخابات که ضامن مشروعیت حکومت آینده کشور می‌باشد، تأکید نمود و افزود که حالا نوبت کمیسیون‌های مستقل کشور است تا وظایف خویش را مسوولانه انجام دهند.

جنرال مارک میلی با قدردانی از پذیرایی حکومت افغانستان و قربانی‌های ارتش دو کشور در مبارزه با دهشت‌افگنی گفت که در رسانه‌ها گاهی مطرح می‌گردد که ما شاید افغانستان را ترک نماییم. می‌خواهم به شما بگویم که حکومت ایالات متحده و ارتش این کشور برای حضور در افغانستان، ادامه کمک‌ها و مبارزه با تهدیدهای ناشی از دهشت‌افگنی متعهد است و ما به حضور خود در کنار شما تا وقت نیاز و ضرورت باشد ادامه می‌دهیم.

وی گفت ایالات متحده از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند و امیدوار است این تلاش‌ها برای دست‌يافتن به صلح دایمی و ثبات کمک نماید.

جنرال میلی همچنان ابراز امیدواری نمود که انتخاباب در افغانستان منتج به شکل‌گیری یک حکومت مشروع گردد و طرف‌ها روی ادامه‌ی روند سیاسی توافق نمایند.

این درحالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا، شام روز گذشته در سفری غیرمنتظره وارد افغانستان شد.

آقای ترامپ و رییس جمهور غنی طی یک دیدار در پایگاه نظامی بگرام تاکید کرده‌اند که اگر طالبان متعهد به یک موافقتنامه صلح هستند، باید آتش‌بس را قبول کنند.

امریکا به کمک‌ و حضورش در افغانستان ادامه می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد