اعتراض-نامزدان-پارلمانی-در-مقابل-دروازه-ارگ

شماری از نامزدان ناکام انتخابات پارلمانی در اعتراض به تقلب گسترده در انتخابات در مقابل ارگ ریاست جمهوری دست به تظاهرات زده و خواستار ایجاد محکمه خاص شدند.

به گزارش افغان نیوز: نامزدان ناکام انتخابات پارلمانی امروز چهارشنبه( 18، ثور) طی یک راهپیمایی مسالمت آمیز در کابل خواستار رسیدگی به آرای شان شدند و تصریح نمودند که برای شنیدن صدای آنان باید محکمه خاص ایجاد شود.

نامزدان معترض پارلمانی از ولایت های ننگرهار، کندهار،هلمند، میدان وردک، پکتیکا، لوگر، بغلان، تخار، بدخشان، سمنگان، هرات و حوزه کوچی ها مدعی اند؛ حق آنان که عبارت از آرای مردم می باشد از آنان گرفته شده و کسانی دیگر بر اساس معامله گری به پارلمان فرستاده شده است.

سید فرهاد اکبری یکی از نامزدان معترض ولایت لوگر در این مورد گفت؛ از آنجای که در افغانستان احترام به زنان بیشتر از مردها می باشد، تعدادی از خانم ها را جمع کرده ایم تا از این طریق صدای ما را به گوش حکومت برسانیم.

آقای اکبری تصریح کرد که هرچند در جامعه سنتی مانند افغانستان ننگ پنداشته می شود که خانم ها سر سرک بمانند اما اکنون 15 روز است که خانم ها خیمه تحصن پرپا کرده اند و هیچ توجهی به خواست آنان صورت نگرفته است.

این نامزد علاوه کرد که در طول تاریخ افغانستان این بی ننگی بی سابقه است که خانم ها در یک کیلومتری ارگ زیر چادر و در ماه رمضان اعتراض دارند اما کسی اعتنا نمی کند.

وی همچنان هشدار داد که تا حق ما داده نشود، در مقابل دروازه ارگ دست به اعتراض خواهیم زد و اگر باز هم گوشی برای شنیدن نبود؛ دست به اقدامات دیگری خواهیم زد که از جمله مسدود نمودن راه کابل- لوگر می باشد.

از سوی هم دیوه نیازی نامزد ناکام از ولایت ننگرهار مدعی است که در شمارش آرای 424 محل رایدهی، وی برنده بوده اما کمیسیون شکایات انتخاباتی یک خانم دیگر را به جای او در لیست نهایی برنده اعلام نموده است.

بانو نیازی می افزاید؛ 92 رای جعلی برای خانمی که با 717 رای برنده و جایگزینش شده درست کرده اند که این کار حق تلفی برای ما پنداشته میشود و رئیس جمهور باید برای 5 دقیقه صدای ما را بشنود.

وی هشدار داد؛ در صورتی که رئیس جمهور به این صداها اعتنایی نداشته باشد و باز هم پشت دیوارهای ارگ خاموش باشد، ماه رمضان و عید سعید فطر را دراین خیمه ها سپری خواهیم کرد.

دیوه نیازی علاوه نمود؛ دیگران با دزدی و تقلب به پارلمان می روند اما رای واقعی و مشروع این معترضان باطل اعلام میشود که این خود خلاف قانون بوده و برای مردم افغانستان قابل قبول نمی باشد.

ضیا گل رضایی نامزد ناکام معترض از ولایت میدان وردک نیز اظهار داشت که اگر قرار باشد رای مردم تاثیری بر نتایج نهایی نداشته باشد پس چرا انتخابات برگزار می شود و اگر انتخابات برگزار می شود چرا به رای مردم احترام گذاشته نمی شود.

قابل ذکر است که معترضان وقتی می خواستند وارد دروازه های ارگ و ریاست اجراییه شوند، با ممانعت نگهبانان مواجه شدند و به معترضان اجازه ورود و همچنان به خبرنگاران اجازه تصویربرداری از روند برخورد شان را با معترضان ندادند.

اعتراض نامزدان پارلمانی در مقابل دروازه ارگ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد