کاسه-صبر-نامزدان-برنده-انتخابات-پارلمانی-لبریز-شد

شماری از نامزدان برنده در انتخابات پارلمانی هشدار داند که بیشتر از این با سرنوشت مردم بازی صورت نگیرد، زیرا در نبود پارلمان، نظام ناقص خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: این نامزدان، امروز سه شنبه(28، حوت) در مراسمی تحت نام"همایش وکلای منتخب دور 17 ولسی جرگه" با ابراز نگرانی گفتند که انتخابات مجلس نمایندگان به تاریخ ۲۸ و ۲۹ میزان با وجود صدها مشکل دایر گردید اما هنوز با گذشت چندین ماه، نتیجه نهایی اعلام نشده است.

وکلای برنده خواهان هرچه زودتر اعلام نتایج انتخابات پارلمانی شدند و هشدار داند که بیشتر از این با سرنوشت مردم بازی صورت نگیرد، زیرا در نبود پارلمان، نظام ناقص خواهد بود.

آنان تصریح نمودند؛ حلقات داخلی و خارجی در حالی خواهان سبوتاژ پروسه انتخابات پارلمانی اند که وضعیت کشور در یک حالت حساس قرار دارد.

نامزدان برنده مدعی اند که در این اواخیر به شکل مستقیم و غیرمستقیم بالای کمیسیون های انتخاباتی فشار وارد شده تا نتیجه انتخابات را باطل اعلام کنند. درحالیکه نبود قوه سوم ( قوه مقننه) سبب ضعف حکومت و نظام خواهد شد.

نامزدان برنده می گویند: به اساس قانون اساسی، این پارلمان است که به دو قوه دیگر مشروعیت می بخشد و در صورت نبود آن، نظام از پایه ناقص می باشد.

آنان از حکومت و نهادهای ناظر انتخاباتی خواستند که هرچه زودتر زمینه را فراهم نمایند تا نتیجه انتخابات پارلمانی به صورت شفاف اعلام شود.

این درحالی است که بازندگان انتخابات پارلمانی از نتایج اعلام شده راضی نبوده و مدعی اند که در اکثر ولایات کشور تقلب صورت گرفته است. آنان هشدار داده اند که اگر نتیجه انتخابات به صورت شفاف اعلام نگردد و متقلبین انتخاباتی به پنجه قانون سپرده نشوند، پارلمان نامشروع مورد قبول ملت افغانستان نخواهد بود.

کاسه صبر نامزدان برنده انتخابات پارلمانی لبریز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد