کابل؛-سرنوشت-محل-رای-دهی-نامعلوم-می-باشد

شماری از نامزدان معترض پارلمانی ولایت کابل اعلام نمودند که کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی باید هر چه زود تر سرنوشت ۸۹۴ محل رای دهی را معلوم نماید.

به گزارش افغان نیوز: حسن جان دولت زی یکی از نامزدان معترض ولایت کابل امروز شنبه(14، ثور) طی یک کنفرانس خبری گفت: کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی وعده سپرده بود که نتیجه ابتدایی کابل را باطل اعلام کرده و تصمیم گرفت که رای کابل را دوباره باز شماری کند. اما تا هنوز سرنوشت ۸۹۴ محل رای دهی کجا نا معلوم است.

رجب علی اندیشمند یکی دیگر از نامزدان معترض در این مورد گفت: در انتخابات پارمانی در مجموع ۵۵۹ مرکز و ۳۳۴۱ محل رای دهی وجود داشت که نتیجه رای ۲۴۴۷ محل در کمیسیون انتخابات به ثبت رسید؛ اما رای 894 محل دیگر ناپدید گردید و احتمال دارد آن را آتش زده باشد.

وی افزود؛ کمیشنران قبلی نهادهای انتخاباتی در حق آرای مردم جفا کردند، زیرا با اخذ رشوه، برخی از نامزد وکیلان را بدون در نظر گرفتن رای ۸۹۴ محل دیگر برنده اعلام کردند.

آنان مدعی اند که در روزهای انتخابات، اسم های ۴۳۲ نامزد انتخاباتی در لیست رای دهی نبود که این مورد خود از نشانه های واضح تقلب گسترده بوده و نتیجه انتخابات را زیر سوال می برد.

این نامزدان معترض هشدار دادند که اگر نتیجه انتخابات پارلمانی کابل شفاف اعلام نگردد، تقلبات جدید افشا و مشروعیت انتخابات زیر سوال خواهد رفت.

این درحالی است که پیش‌ از این نیز نامزدان انتخابات پارلمانی کابل که در فهرست ابتدایی برنده اعلام شده‌اند، از حکومت خواسته بودند که پارلمان را بدون حضور نماینده‌گان کابل افتتاح نکند.

اما؛ ریاست جمهوری قبل از اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی کابل و پکتیا، دور هفدهم پارلمان را روز جمعه، ششم ثور افتتاح کرد.

کابل؛ سرنوشت 894 محل رای دهی نامعلوم می باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد