افغانستان-با-ثبات-به-نفع-کشور-های-همسایه-است

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرای ا.ا در جریان سفرش به ایران با محمد مخبر، معاون رییس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرای ا.ا امروز (دوشنبه، 15 عقرب) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای برادر با معاون رییس جمهور ایران روی تقویت تعامل سیاسی-اقتصادی افغانستان و ایران، اوضاع سیاسی منطقه و جهان و «جنایات» اسراییل در فلسطین بحث و گفتگو کرده است.

طبق خبرنامه، آقای برادر گفته است که پس از پایان اشغال بیست ساله امریکا، افغانستان در تمامی امور مستقل است و با در نظرداشت ارزش های اسلامی و ملی با کشور های همسایه، منطقه و جهان تعامل دارد.

به گفته او، اکنون ثبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی به طور کامل در افغانستان به وجود آمده  و افغانستان با ثبات به نفع کشور های همسایه، منطقه و جهان است.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا در این دیدار گفته است که حکومت سرپرست بر بنیاد سیاست خارجی اقتصاد محور می خواهد روابط سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و تجارتی خود با ایران را گسترش دهد.

در خبرنامه آمده است که محمد مخبر، معاون رییس جمهور ایران در دیدار با ملا عبدالغنی برادر گفته که ایران علاقمند به گسترش روابط  با افغانستان است.

او گفته که تهران خواستار توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، تجارتی و ترانزیتی میان ایران و افغانستان بوده و به طور مشترک برنامه‌ای را  برای رفاه ملت‌های دو کشور خواهند ساخت.

آقای مخبر افزوده که هر دو کشور باید به اجرای توافقنامه‌ها متعهد باشند و مشترکاً برای حفظ محیط زیست و به ویژه مدیریت خشک‌سالی و آب با یکدیگر کار نمایند.

معاون رییس جمهور ایران در این دیدار با معاون اقتصادی ریاست الوزرای ا.ا گفته است ایران آماده است تا صادرات و واردات افغانستان را از طریق بندر چابهار به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.

او تصریح کرده که ایران آماده همکاری کامل با افغانستان در زمینه‌ای استفاده از تکنالوژی پیشرفته در زراعت  و صنعت است.

مخبر تاکید کرده که هر دو کشور باید در جریان تجارت از اسعار ملی خود استفاده کنند و برای افزایش سطح تجارت و ترانزیت، نیاز است تا بزرگ‌راه‌ و جاده‌ها به شکل اساسی احداث گردد.

این در حالی است که ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای ا.ا روز شنبه هفته جاری در راس هیاتی بلند پایه وارد تهران شد. برادر در دیدار با امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران خواستار افزایش صادرات و واردات افغانستان از طریق ایران به کشورهای منطقه و جهان شد.

او با علی اکبر احمدیان، رییس شورای عالی امنیت ملی ایران نیز دیدار و در مورد روابط اقتصادی و سیاسی میان دو کشور تاکید کرده است.

افغانستان با ثبات به نفع کشور های همسایه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد