برادر-برای-تقویت-تلاش‌های-مشترک-صورت-گرفته-است

دفتر معاونت اقتصادی ریاست الوزرای ا.ا گفته است که ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرای ا.ا با علی اکبر احمدیان، رییس شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر معاونت اقتصادی ریاست الوزرا امروز (دو شنبه، 15 عقرب) با نشر خبرنامه گفته است که آقای برادر با علی اکبر احمدیان، رییس شورای عالی امنیت ملی ایران روی روابط سیاسی و اقتصادی پیرامون هماهنگی بهتر در سرحد میان دو کشور، مدیریت آب، ترانزیت و افزایش صادرات و واردات افغانستان از طریق ایران بحث و گفتگو کرده‌اند.

در خبرنامه آمده است که آقای برادر با اشاره به مناسبات افغانستان و ایران گفته است که  دو کشور در بخش‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی روابط خوب داشته که در جریان دو سال گذشته جهت تقویت و انکشاف آن مشترکاً تلاش بیشتری صورت گرفته است.

به گفته برادر افغانستان و ایران با در نظرداشت موقعیت استراتژیک، دو شریک خوب اقتصادی شده می‌توانند و نیاز است که برای دست‌یابی به این هدف، همکاری‌های دو جانبه افزایش یابد و تیم‌های تخنیکی دو کشور مشترکاً با هم کار نمایند.

بر اساس خبرنامه، معاون اقتصادی ریاست الورا از میزبانی مهاجران افغانستان از سوی ایران ابراز قدردانی کرده و گفته است: «ایران در مورد مهاجرین اسلامیت، بشریت، همسایگی و حقوق و نورم‌ها را می داند».

علی اکبر احمدیان، رییس شورای عالی امنیت ملی ایران در این دیدار به افزایش همکاری‌های مشترک در عرصه‌های مختلف میان دو کشور تاکید کرده و در مورد رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغان مقیم ایران و برخورد نیک به آنان اطمینان داده است.

احمدیان گفته است: ایران و افغانستان در پروژه‌ای یک کمربند و یک جاده چین نقش مهم دارند که چین را از طریق مسیر افغانستان به ایران، عراق، سوریه و بحیره مدیترانه و اروپا وصل می‌کند.

در این دیدار دو طرف تاکید کرده‌اند که باید از فرصت‌های به وجود آمده بهتر استفاده نمایند و به کسی اجازه ندهند که به مناسبات ایران و افغانستان صدمه برساند.

این در حالی است که روز شنبه هفته جاری ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرای ا.ا در راس یک هیات بلند پایه وارد ایران شد. او در کنار رییس شورای امنیت ملی ایران با وزیر خارجه این کشور نیز دیدار کرده است.

برادر: برای تقویت تلاش‌های مشترک صورت گرفته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد