بازدید-ملا-برادر-از-بند-چابهار

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزاری ا.ا در جریان سفرش به ایران، از بندر چابهار بازدید کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر معاونت اقصتادی ریاست‌الوزرای ا.ا امروز (پنج‌شنبه، 18 عقرب) با نشر خبرنامه‌ای از بازدید ملا برارد وهیات همراه او از بندر چابهار خبر داده است.

طبق خبرنامه، آقای برادر با مسوولان بندر چابهار دیدار و بر افزایش صادرات و واردات افغانستان از طریق این بندر تاکید کرده است.

برارد از جانب ایران خواستار فراهم کردن تسهیلات دسترسی افغانستان به بندر چابهار شده تا افغانستان از طریق این بندر بتواند صادارت خود به بازارهای جهانی برساند. د

در خبرنامه آمده است: طرف ایرانی در مورد ایجاد تسهیلات لازم برای افغانستان در بندر چابهار و همچنان افزایش تجارت افغانستان از طریق این بندر به برادر اطمینان داد و افزوده که تیم‌های تخنیکی دو کشور در این مورد مشترکاً کار خواهند نمود.

به نقل از خبرنامه، در صورت اتصال به بندر چابهار، افغانستان افزون بر هند و چین به بازارهای اروپا و شرق میانه دسترسی پیدا می کند و از این طریق روابط افغانستان با جهان تقویت و نزدیک خواهد شد.

در خبرنامه دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا آمده است که این بندر برای کشورهای آسیای مرکزی به ویژه افغانستان که کشوری محاط به خشکه است، ارزش اقتصادی خاصی دارد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرای ا.ا روز شنبه هفته جاری در راس یک هیات بلند پایه عازم ایران شد. او در این سفر با چندین مقام ایرانی دیدار و گفتگو کرده است.

این در حالی است که بندر چابهار ایران برای افغانستان ده‌ها کیلومتر از بندر عباس و صدها کیلومتر از بندر کراچی پاکستان کوتاه تر است که مصرف و زمان صادرات را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می دهد.

بازدید ملا برادر از بند چابهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد