افغانستان-برای-همیشه-کشور-بی‌طرف-باقی-می‌ماند

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزاری ا.ا گفته است که افغانستان می‌خواهد برای همیشه کشور مستقل و بی‌طرف باقی بماند و عضو هیچ یک از ائتلاف‌های نظامی منطقه و فرا منطقه نشود.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای حنفی این اظهارات را امروز (چهارشنبه، 15 قوس) در برنامه علمی و تحقیقی که از سوی آکادمی علوم افغانستان برگزار شده بود، مطرح کرده است.

او افزوده است: تجربه ثابت کرده که افغانستان هر زمانی عضو یکی از ائتلاف‌های نظامی کشورهای بیگانه شده از طرف دیگران مورد تاخت وتاز قرار گرفته است.

معاون اداری ریاست‌الوزرای ا.ا تاکید کرده است که عضو ائتلاف‌های نظامی بودن برای افغانستان منفعت نداشته و افغانستان باید برای همیشه کشور بی طرف باقی بماند.

آقای حنفی افزوده است که ا.ا «آبادی افغانستان را در تخریب کشورهای همسایه‌اش نمی‌خواهد و از آنان نیز این تقاضا را دارد». او از کشورهای همسایه افغانستان خواست که وسعت نظر داشته باشد و «آبادی‌شان را در تخریب افغانستان آرزو نکنند».

حنفی تصریح کرد که افغانستان با تمامی کشورهای منطقه و فرامنطقه خواستار روابط نیک و حسنه است و نمی‌خواهد در امور داخلی آنها مداخله داشته باشد.

به باور آقای حنفی آبادی افغانستان برای کشورهای بیرونی زیان نمی‌رساند و مردم افغانستان نیز باید در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشد. او تاکید کرد که حقوق آنان از سوی ا.ا در چوکات شریعت تامین و محفوط می‌باشد.

افغانستان برای همیشه کشور بی‌طرف باقی می‌ماند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد