حنفی-ششم-جدی-را-سرآغاز-«مصیبت»-در-افغانستان-خواند

عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس‌الوزرای ا.ا می‌گوید که ششم جدی «آغاز مصیبت و قتل عام افغان‌ها» بوده و در پی تهاجم اتحاد شوری به افغانستان، یک‌ونیم میلیون تن در کشور کشته شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای حنفی این اظهارات را امروز (چهارشنبه، ۶ جدی) در مراسم «چهل‌وچهارمین سالروز تهاجم نیروهای اتحاد جماهیر شوروی بر افغانستان» در کابل مطرح کرده است.
آقای افزوده است که با اشغال و تهاجم اتحاد جماهیر شوروی سابق بر افغانستان، یک‌ونیم میلیون نفر کشته و شماری زیادی از شهروندان به بیرون از کشور مهاجر و آوره شدند.
به گفته حنفی، صدها هزار افغان بر خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی از پاکستان به‌گونه اجباری اخراج شده اند. اما؛ افزوده است که ا.ا روند برگشت مهاجران را به‌گونه خوب مدیریت و دربخش‌های مختلف خدمات لازم را ارائه کرده است.
معاون اداری ریاست‌الوزرا گفته است که کمیسیون تنظیم حقوق و معاشات بعد از جلسات و مشوره‌ها تصمیم به کاهش ۱۶ درصدی حقوق مقام‌های ارشد دولتی گرفته است.
او در این مراسم تصریح کرده است: «در گفتگوها مقام‌های امریکایی به ما می‌گفتند که اگر شما در افغانستان حاکم شوید در آن‌جا حمام خون جور می‌شود اما؛ رهبر ما همه‌ افرادی که مخالفت سیاسی با ما داشتند را بخشید و برادر خواند».
امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در این مراسم گفته است: کسی که یک‌بار در ‎افغانستان شکست خورده است؛ اگر اتحاد جماهیر شوروی بود، امروز روسیه از آن ساخته شده است، اگر بریتانیای کبیر بود فقط بریتانیا از آن ساخته شده است و همین‌گونه امریکا فقط به امریکا منحصر خواهد شد و هیچ‌‌کس توان این را ندارد که افغانستان را دو باره اشغال کند.
این در حالی است که چهل‌وچهار سال پیش نخستین سربازان لشکر چلهم شوروی سابق در سال 1358 وارد افغانستان شدند.

حنفی ششم جدی را سرآغاز «مصیبت» در افغانستان خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد