عادی‌سازی-روابط-با-ا-ا-به-نفع-جهان-و-افغانستان-است

معاونت اداری ریاست‌الروزا از دیدار عبدالسلام حنفی با سفیر جاپان در کابل، تادامیچی یاماموتو، نماینده پیشین دبیر کل سازمان ملل در افغانستان (یوناما) و هیات بنیاد صفح ساساکاوای دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ معاونت اداری ریاست‌الوزرا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تادامیچی یاماموتو در ترکیب هیات بنیاد صلح ساساکاوای جاپان به کابل آمده است و همراه با سفیر آن کشور در کابل با آقای حنفی دیدار کرده است.

در اعلامیه آمده است که در این دیدار تادامیچی یاماموتو، گفته است که عادی سازی روابط جهان با ا.ا به نفع افغانستان و جهان است و جاپان آماه همکاری در این زمینه می‌باشد.

یاماموتو از سفر به افغانستان ابراز خوشحالی کرده و گفته است که افغانستان و مردم این کشور در «قلب مردم جاپان» جا دارد.

اتسوشی سونامی، رییس بنیاد صلح ساساکاوای جاپان در دیدار در این دیدار گفته است که امنیت سراسری در افغانستان تامین شده و این بنیاد برای کمک به مردم افغانستان آماده است.

سرپرست سفارت جاپان در افغانستان گفته است کشورش ۵۸ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده و در بخش‌های غذایی و عودت مهاجران نیز کمک می‌کند.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزار از کمک و همکاری جاپان به افغانستان در عرصه‌های مختلف، به‌ویژه خدمات و کارکردهای تیتسو ناکومورا سپاس‌گزاری کرده است.

آقای حنفی افزوده است که هم اکنون در همه‌ نقاط کشور امنیت تامین و کشت، تولید، قاچاق و استفاده از مواد مخدر ممنوع شده است. او گفته است که ا.ا اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان علیه امنیت هیچ کشوری فعالیت صورت گیرد.

حنفی تاکید کرده است که ا.ا می‌خواهد با تمام کشورها به اساس احترام و تعامل متقابل روابط نیک و حسنه داشته باشد.

عادی‌سازی روابط با ا.ا به نفع جهان و افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد