انتقاد-از-طولانی-شدن-اعلام-نتایج-انتخابات-پارلمانی

شماری از نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از طولانی شدن اعلام نتایج انتخابات، می گویند؛ آرای بایومتریک شده و غیربایومتریک باید تفکیک شوند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اکبری نمایند مردم بامیان در پارلمان، امروز چهار شنبه(5، جدی) گفت که در انتخابات پارلمانی امسال نیز از این ولایت نامزد شده بودم؛ اما نام من در میان فهرست ابتدایی برندگان انتخابات نیست. وی گفت: ” این انتخابات پر از تقلب بود و خرید و فروش آرا را به صورت بی‌سابقه شاهد بودیم.

وی گفت: مجلس نمایندگان با این مسأله مسئولانه برخورد کند، بنابراین برای اعتبار انتخابات و اعتبار ملی باید نتایج انتخابات براساس آرای بایومتریک شده اعلام شود.”

همچنان سید علی کاظمی عضو دیگر پارلمان نیز از تقلب در انتخابات پارلمانی یاد کرده، گفت:” در مواردی دو روز پیش از زمان برگزاری انتخابات با استفاده از شناسنامه‌های تقلبی استیکردار، انتخابات برگزار و صندوق‌های رای دهی پرگردیده است”.

او از کمیسیون‌های انتخاباتی خواست که به این موارد تقلب رسیده کنند و باید با توافق نظر برای شفافیت انتخابات، تنها آرای بایومتریک شده را معیار قرار داده و نتایج انتخابات نیز  بر اساس آرای بایومتریک شده  اعلام شود.

محمد عارف رحمانی  از طولانی شدن اعلام نتایج انتخابات انتقاد کرد و گفت “دوماه از انتخابات گذشته هنوز نتایج آن اعلام نشده است. درحالیکه جمعیت افغانستان سی میلیون است، اگر برابر با هند و یا چنین می‌بود نتایج انتخابات کی برگزار می‌شد. ما منتظر می‌بودیم که قیامت شود و حضرت اسرافیل بیاید نتایج انتخابات را برای ما اعلام کند”.

این نمایندگان پارلمان می‌گویند؛ انتخابات افغانستان تقریبا به رسوایی رسیده و در سطح بین المللی ولادیمیرپوتین رئیس جمهور روسیه انتخابات و حکومت افغانستان را مسخره کرده، باید کمیسیون‌های انتخاباتی، هرچه زودتر تصمیم بگیرند نتایج انتخابات پارلمانی را اعلام کنند.

این انتقادها درحالی مطرح می‌شود که نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی از اکثریت ولایت‌های کشور اعلام گردیده است؛ اما نتایج انتخابات ولایت کابل، پکتیا و ولایت بغلان هنوز اعلام نشده است.

انتقاد از طولانی شدن اعلام نتایج انتخابات پارلمانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد